شکارچی پیرمردها در لباس امداد خودرو

متهم در تبهکاری‌های سریالی‌اش 110‌میلیون تومان به جیب زده بود

متهمی که با پوشش مبدل امدادخودرو از پیرمردان سرقت می‌کرد از سوی کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد دستگیر شد. متهم در خیابان با شناسایی افراد مسنی که با خودرویشان در حال عبور بودند و با شیوه‌هایی که نشان از کمک به راننده‌ها داشت، آنان را متوقف می‌کرد. مامور قلابی بعد از دستکاری قطعات خودرو به مالباختگان اعلام می‌کرده که خودرو را تعمیر کرده و باید مبلغ 29‌هزار و 500 تومان به حساب شرکت واریز کنند اما با توجه به این‌که دریافت پول نقد برایش مقدور نیست، باید از طریق عابربانک این اقدام انجام شده و پول مستقیما به حساب شرکت واریز شود.

متهم، مالباختگان را به پای عابربانک کشانده و در آن‌جا با توجه به کهولت سن و ناآشنایی این افراد با عابربانک اقدام به چک‌کردن موجودی حساب‌ آنها می‌کرد. اگر داخل حساب بیش از سه ‌میلیون تومان اعتبار داشت، این فرد که رمز عابر بانک را به دست آورده بود با تهدید گاز اشک‌آور اقدام به سرقت کارت کرده و متواری می‌شد اما اگر مبلغ داخل کارت کمتر از سه‌میلیون بود، این فرد موجودی داخل آن را به حساب خود واریز کرده و پس از تحویل کارت به مالباخته از محل متواری می‌شد؛ به‌ عنوان مثال از یک حساب دو‌میلیون و 950‌هزار تومان به جای 29‌هزار و 500 تومان برداشت کرده بود.

مامور قلابی هنگام قرارگرفتن در کنار دستگاه عابربانک طوری می‌ایستاد که امکان ثبت تصاویرش از سوی دوربین وجود نداشته باشد که همین موضوع شک ماموران را بر حرفه‌ای‌بودن سارق تشدید کرد. چهره متهم با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار بررسی و سرانجام با شناسایی هویت دقیق متهم، اقدامات برای شناسایی مخفیگاهش آغاز شد و این فرد اواخر هفته گذشته در خانه‌ای که در محدوده شهران داشت، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. متهم در همان بازجویی‌های اولیه با توجه به وجود ادله و حضور تعدادی از شکات اقرار کرد و مدعی شد که برای تأمین مخارج خانواده و هزینه اعتیادش دست به این کار زده است.

در تحقیقات انجام‎شده از سوی پلیس مشخص شد که متهم هیچ ارتباطی با شرکت‌های خودروسازی نداشته و تنها از آرم و لباس آنها سوءاستفاده کرده و با جعل این موارد دست به اقدام مجرمانه زده است. ۱۰ شاکی در محدوده کلانتری عباس‌آباد و 17 شاکی دیگر در دیگر کلانتری‌ها و پلیس آگاهی تاکنون شناسایی شدند که البته پیش‌بینی می‌شود تعداد شاکیان این فرد افزایش یابد؛ چراکه با توجه به تعداد عابربانک‌ها و موارد کشف‌شده از وی احتمالا افراد دیگری نیز قربانی این شیوه از سرقت شده‌اند. رئیس کلانتری ۱۰۴ عباس‌آباد صبح شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ با اعلام این خبر گفت: «تاکنون بیش از 110‌میلیون تومان از سوی این متهم از شهروندان سرقت شده است و پرونده مامور قلابی همچنان در حال رسیدگی است و اگر شهروندان به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند می‌توانند به کلانتری 104 عباس‌آباد مراجعه کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.