امارات امنیت آسمان خود را از بیم حملات حوثی‌ها به فرانسه سپرد

فلورانس پارلی روز جمعه در توییتی نوشت فرانسه به امارات متحده عربی، متحد اصلی خود در خلیج فارس، کمک خواهد کرد تا حریم هوایی‌اش را که در معرض حملات حوثی یمن قرار گرفته است، حفظ کند.

به گزارش یورونیوز، خانم پارلی در ادامه با بیان اینکه امارات در ماه ژانویه قربانی حملات جدی به قلمرو خود شده است، افزود: «فرانسه برای نشان دادن همبستگی خود با این کشور دوست، تصمیم به ارائه حمایت‌های نظامی به ویژه برای محافظت از حریم هوایی این کشور در برابر هر گونه تهاجم گرفته است.»

حوثی‌ها مسئولیت سه حمله به امارات را در طی ماه ژانویه به عهده گرفته بودند. در یکی از این حملات در روز ۱۷ ژانویه، حوثی‌ها به تلافی تجاوز‌های ارتش امارات، با استفاده از پهپاد و موشک ابوظبی را هدف قرار دادند که در نتیجه ۳ تن کشته شدند.

در مواجهه با افزایش‌ تنش‌ها در منطقه، ایالات متحده روز چهارشنبه در راستای کمک به متحد اماراتی خود، از اعزام یک کشتی جنگی و هواپیماهای جنگنده به ابوظبی خبر داد. فرانسه نیز که دارای یک پایگاه هوایی در امارات است و از آنجا حملاتی علیه جهادیست‌ها در سوریه انجام می‌دهد، قصد دارد تا در این زمینه به کمک متحد اماراتی خود بیایید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.