مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از پرداخت مابهالتفاوت توسط سازمان تاکسیرانی خبر داد.
حسین مقدم گفت:«به مناسبت هفته تهران از 12 تا 18 مهر هزینه مراجعه اول(37 هزار تومان) خودروهای تاکسی دارای کارنامه معتبر به مراکز معاینه فنی شهر تهران رایگان شد.»
او با اشاره به تخفیف 50درصدی در مراکز معاینه فنی ادامه داد:«جهت حمایت از تاکسیرانان هزینه مراجعه اول خودروهای تاکسی مابهالتفاوت توسط سازمان تاکسیرانی پرداخت میشود.»
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به جریمه 50هزار تومانی نداشتن معاینه فنی گفت:«در حال حاضر 56 خط معاینه فنی در تهران فعال است که 17 مرکز ثابت و 8 مرکز سیار بوده و مراکز سیار در ذیل مراکز ثابت ارائه خدمات میدهند.»
مرداد 98 هم شهرداری بخشی از هزینه معاینه فنی تاکسیهای فرسوده را بهعهده گرفت.
در همان برهه مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور از تقبل بخشی از هزینه معاینه فنی تاکسیهای فرسوده توسط شهرداری خبر داده بود.
مصوبه هیات دولت تاکسیها را موظف کرده بعد از یکسال کارکرد هر 6ماه یکبار معاینه فنی شوند. هرچند در سن فرسودگی این معاینه فنی هر سه ماه یکبار باید انجام شود.
این درحالی است که طرح نوسازی ناوگان تاکسیهای تهران، در این سالها به کندی پیش میرود.
این طرح که برای مدتی متوقف شده بود، از ابتدای سال 95 با قرار نوسازی 90 هزار دستگاه از سر گرفته شد.
در این طرح قرار بود، 186 هزار دستگاه تاکسی که به سن فرسودگی 10 سال رسیده اند، از رده خارج و تاکسیها نو جایگزین آنها شوند. البته همان موقع هم اعلام شد اعتبار درنظرگرفته شده برای این طرح، با حجم تاکسیهای فرسوده تهران همخوانی ندارد.
اما همین طرح هم با وجود همه کاستی هایش به دلیل شرایط خاص اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت خودرو نمیه کاره ماند.
به گفته مسئولان اتحادیه تاکسیرانی تهران، تا پایان سال 98گذشته، 192 هزار تاکسی به سن فرسودگی رسیدند.
همچنین پیشبینیها از 240 هزار تاکسی فرسوده تا سال 1400 حکایت دارد. یعنی درصورت تداوم نوسازی لاکپشتی تاکسیها، تا سال آینده بیش از 75 درصد ناوگان تاکسیرانی شهری فرسوده شده است.
لینک کوتاه:
https://shahrvandonline.ir/11810
کپی شد