مرگ جوان افغانستانی در اثر گازگرفتگی

محتمل‌ترین علت حادثه استفاده از دو وسیله شعله‌دار فاقد دودکش است

یک جوان افغانستانی در پی گازگرفتگی در محله صالح‌آباد شرقی جان خود را از دست داد. این جوان، کارگر یکی از حجره‌های شهرک صنعتی آهن‌مکان بود.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با تشریح جزئیات حادثه گازگرفتگی در محله صالح‌آباد شرقی گفت: «ساعت ۹:۵۱ صبح روز شنبه یک مورد حادثه گازگرفتگی در محله صالح‌آباد شرقی، شهرک صنعتی آهن‌مکان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «در ادامه، ایستگاه شماره ۴۷ به محل حادثه اعزام شد. آنها مشاهده کردند که در داخل یکی از حجره‌ها و در قسمت اتاق استراحت دو نفر حضور داشتند. آنها پیش از رسیدن آتش‌نشانان، توسط همسایه‌ها و سایر کسبه که از عدم‌حضور این افراد نگران شده بودند، از محل حادثه خارج شده بودند. در این حجره دو کارگر افغانستانی با حدود ۱۸ و ۲۱ سال سن حضور داشتند. به تایید عوامل اورژانس جوان ۲۱ ساله فوت کرد. علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این فرد مشخص بود.»

علت حادثه

ملکی با بیان اینکه جوان دیگر نیز با شرایط وخیم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد، ادامه داد: «با حضور کارشناس آتش‌نشانی و انجام بررسی‌ها مشخص شد محتمل‌ترین علت حادثه استفاده از دو وسیله شعله‌دار فاقد دودکش است. با توجه به مسدودبودن راه‌های خروج هوا، کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونوکسیدکربن و مسمومیت، سبب مرگ یکی از افراد حاضر در حجره شده ‌است.»

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه علت اصلی مرگ توسط کارشناسان پزشکی‌قانونی بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: «ساعت ۱۱:۰۵ عملیات به پایان رسید. اگرچه که هوا کمی بهتر شده، اما شب‌ها در بسیاری از جاها لوازم گرمایشی استفاده می‌شود. بنابراین تاکید می‌شود که هر چیزی که شعله دارد نمی‌توان آن را به‌عنوان وسایل گرمایشی استفاده کرد. حتما باید دارای دودکش باشند و به طریق اصولی آلاینده‌های تولیدشده به محیط خارجی منتقل شود.»

او در پایان گفت: «استفاده از وسایلی که شعله آزاد و عریان دارند و دودکش و مسیری برای خروج آلاینده‌ها ندارند، در جاهایی که افراد قصد استراحت دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و می‌تواند باعث انتشار گاز مونوکسیدکربن شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.