سربریدن زن اهوازی در ملاء‌عام

شامگاه شنبه عکس و خبری دلخراش احساسات بسیاری را جریحه‌دار کرد؛ زن اهوازی 17 ساله توسط همسرش سر بریده شد. قاتل با نمایش این جنایت در یکی از خیابان‌های شهر، امنیت روانی اهالی آن محله را خدشه‌دار کرد. این مرد و برادرش به عنوان عوامل قتل، با تلاش پلیس و صدور دستورات قضایی لازم، شناسایی و ساعاتی پس از حادثه دستگیر شدند.

تحقیقات نشان می‌دهد این زن جوان به کشور ترکیه فرار کرده بود. او  از این کشور  تصاویری را برای همسر خود ارسال می‌کند اما این تصاویر سبب تحریک احساسات همسرش شد.
پدر مقتول دختر خود را به ایران بازمی‌گرداند و زمانی که همسر دختر جوان متوجه حضور همسرش در اهواز می‌شود  با همدستی برادرش سناریوی قتل این دختر جوان را اجرایی می‌کند‌.
سرهنگ سهراب حسین‌نژاد گفته است: عوامل این قتل ظرف کمتر از چهار ساعت شناسایی و در یک عملیات ضربتی در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند. متهمان در تحقیقات پلیس به انجام این قتل اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
دستگاه قضایی استان هم قول برخورد سریع و قاطع با متهم این حادثه را داده است.
علی بیرانوند، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز با تایید این خبر گفت: بعداز ظهر شنبه یک  قتل در شهرستان اهواز به وقوع پیوست که با توجه به شناسایی سریع متهمان و باوجود  متواری شدن آنان، عوامل این قتل دستگیر شدند.
بنا بر گزارش دادگستری خوزستان، بیرانوند با بیان این که متهمان به جرم خود  اقرار کرده‌اند و زوایای پرونده نیز مشخص شده، افزود: انگیزه این قتل مسائل خانوادگی مطرح شده است.
گفتنی است پیش از این نیز سرپرست فرماندهی انتظامی اهواز، از دستگیری یک نفر متهم به قتل که از بستگان مقتول بوده، خبر داده بود؛ در این رابطه هم پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضایی تحویل شده بود.
سرهنگ علی حسینی با اشاره به فیلم منتشر شده از صحنه فجیع وقوع یک قتل در اهواز، در این رابطه اظهار کرد: بر اساس رصدهای انجام شده در فضای مجازی، عده‌ای از افراد با اهداف مختلف تصاویر و فیلم از صحنه‌های وقوع یک قتل را منتشر کرده‌اند که موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات عمومی جامعه و مردم شده است.
رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه در چنین شرایطی پلیس عاملان جنایت را بازداشت می‌کند، افزود: پلیس فتا نیز نسبت به بازداشت و برخورد جدی با عاملان تهیه و انتشار اینگونه تصاویر و فیلم‌ها که می‌تواند باعث ایجاد ترس و جریحه‌دار شدن احساسات و تشویش اذهان عمومی شود و آسیب‌های روانی جبران‌ناپذیری به ویژه برای کودکان و نوجوانان به دنبال دارد، اقدام می‌کند.
به گفته وی؛ بر اساس اقدامات عملیاتی و فنی، تعدادی از تولیدکنندگان اینگونه محتواهای غیر مجاز شناسایی شده و برای تعیین و تکلیف قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده خواهند شد.
وی متذکر شد: به همه کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها توصیه می‌کنیم ضمن بهره‌برداری صحیح از فضای سایبر، از انتشار هرگونه کلیپ صوتی و تصویری در تضاد با ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی فرهنگی کشور به نحوی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در جامعه و موجب بروز عواقب جبران ناپذیر می‌شود، خودداری کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.