فرار از فقر و نابرابری اجتماعی

حمایت‌های بشردوستانه جمعیت‌های صلیب سرخ از موج جدید مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی در دوران همه‌گیری کووید19

جمعیت مهاجر چند هزار نفری در حال عبور از مرز هندوراس به گواتمالا، اولین مهاجرت گروهی از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکای مرکزی در ماه مارس بوده‌است. همه‌گیری کرونا در کشورهای آمریکای مرکزی بیکاری و فقر را به شدت زیاد کرده‌ و هزاران نفر برای نجات جان خود تلاش می کنند خودشان را به آمریکا برسند.

شهروند آنلاین – جمعیت‌های صلیب سرخ گواتمالا و هندوراس به صدها هزار مهاجر در مرز دو کشور خدمت‌رسانی می کنند؛ این جمعیت از مرز هندوراس عبور کرده تا به گواتمالا برسند.

در گواتمالا ، داوطلبان صلیب سرخ  در بخش ایزابال در مرزهای شمال شرقی هندوراس مستقر شده‌اند تا از مهاجران در بدو ورود به کشور استقبال کرده و کمک‌های مورد نیاز را به آنها ارائه می‌دهند. به گزارش فدراسیون بین‌المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر ، گفته می‌شود که به طور کلی بیش از 2300 نفر طی دو روز گذشته از این مرز عبور کرده اند.

ماریا النا آژپاکاجا از صلیب سرخ گواتمالا می‌گوید:”ما هر روز شاهد عبور مردم از مرز هستیم ؛مردمی که آسیب پذیر بوده و به شدت به کمک نیاز دارند. ”

داوطلبان صلیب سرخ گواتمالا خدمات مختلفی از جمله مراقبت های قبل از بستری در بیمارستان ، تامین آب ، وسایل بهداشتی ، اقلام خوراکی و ماسک های صورت و اطلاعاتی در مورد پیشگیری از COVID-19 را به جمعیت مهاجر ارائه می‌دهند

کوکان و زنان باردار در میان مهاجران

به گفته این مسئول صلیب سرخ در میان جمعیت مهاجران ، زنان باردار ، کودکان در سنین مختلف و افراد مسن شناسایی می شوند. بسیاری از آنها تحت معالجه قرار می گیرند. زیرا پس از طی مسافت های طولانی در روزهای اخیر بدنشان دچار کمبود آب شده و از آسیب های مختلف رنج می برند.

داوطلبان صلیب سرخ گواتمالا خدمات مختلفی از جمله مراقبت های قبل از بستری در بیمارستان ، تامین آب ، وسایل بهداشتی ، اقلام خوراکی و ماسک های صورت و اطلاعاتی در مورد پیشگیری از COVID-19 را به جمعیت مهاجر ارائه می‌دهند.

راه‌اندازی سه مرکز خدمات بشردوستانه در هندوراس

در هندوراس ، سه مرکز خدمات بشردوستانه صلیب سرخ از صبح 30 سپتامبر با ارائه ماسک های صورت و اطلاعاتی در مورد ایمنی و پیشگیری از ویروس ، عملیاتی شده اند تا به این حجم از مهاجران خدمات بشردوستانه ارائه دهند.

گفتنی است در هفته های گذشته بیش از 3000 مهاجر از هندوراس  عبور کرده تا به طور غیرقانونی خودشان را به گواتمالا برسانند. این افراد سودای ورود به ایالات متحده را در سر دارند.

برخی از گروه های مهاجر توانستند با فشار و حمله به ایست های بازرسی مرزی  وارد گواتمالا شوند.

رویترز گزارش داد ، گواتمالا از روز پنجشنبه پس از عبور هزاران مهاجر آمریکای مرکزی بدون مجوز از مرز،اقدامات ویژه ای با به‌کارگیری نیروهای امنیتی اتخاذ کرده‌است.

گروه های مهاجر توانستند با فشار و حمله به ایست های بازرسی مرزی  وارد گواتمالا شوند

اعلامیه رئیسگروه های مهاجر توانستند با فشار و حمله به ایست های بازرسی مرزی  وارد گواتمالا شوند جمهور الخاندرو جیاماتئی به نیروهای امنیتی اختیارات بیشتری برای پراکنده کردن اجتماعات عمومی در شش بخش گواتمالا داده است چراکه انتظار می رود تعداد بیشتری از مهاجران آمریکای مرکزی در روزهای آینده وارد گواتمالا شوند.

گفتنی است این جمعیت آواره شده از آمریکای مرکزی در شرایط بسیار بد همه‌گیری در حالی که ماسک به صورت دارند، از سد نیروهای مسلح گواتمالایی با زور عبور می‌کنند. این مردم از فقر تشدید شده بواسطه بیماری همه گیر ویروس کرونا فرار کرده اند تا زندگی‌شان را نجات دهند.

ابراز نگرانی مقامات گواتمالا از تشدید ابتلا به کرونا

گیلرمو دیاز ، مدیر مهاجرت گواتمالا می‌گوید “ما در مورد جمعیت مهاجر در میانه دوره بیماری همه گیر صحبت می کنیم. وضعیت بسیار پیچیده است. زیرا آنها پروتکل های بهداشتی را نقض کردند و ما الان نمی دانیم چه کسی با چه شرایطی وارد کشور شده است. ”

صلیب سرخ گواتمالا  اعلام کرد یک نفر از جمعیت مهاجر در گواتمالا پس از سقوط از یک تریلر و گیر کردن زیر چرخ هایش جان خود را از دست داد.

این جمعیت مهاجر چند هزار نفری اولین مهاجرت گروهی از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکای مرکزی در ماه مارس بوده‌است. همه‌گیری کرونا در کشورهای آمریکای مرکزی بیکاری و فقر را به شدت زیاد کرده‌است.

فرار از بدترین سقوط اقتصادی تاریخ

 

این مهاجران عنوان می کنند که هندوراس بدترین سقوط اقتصادی تاریخ خود را تجربه می کند و آنها از شرایط وخیم فرار می کنند.

کارشناسان امور مهاجرت می‌گویند همه‌گیری کووید19 معضلات طولانی مدت اجتماعی را در آمریکای مرکزی تشدید کرده است.

میسائیل هرناندز ، متخصص مهاجرت معتقد است: “این موج جدید جمعیت مهاجر یکی دیگر از پیامدهای همه گیری است ، اما بدتر ار آن ، نابرابری های اجتماعیِ در حال افزایش است”.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.