گفت‌وگوی نفتالی بنت و جو بایدن درباره ایران/بنت: از آمریکا ممنونیم، اما ایران را متوقف کنید

نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند

بر اساس گزارش منابع خبری، دو طرف درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله موضوع ایران و برنامه هسته‌ای این کشور گفتگو کردند.

به گزارش فارس، این دومین تماس تلفنی از زمانی است که بنت به نخست وزیری رژیم صهیونیستی رسیده است هرچند که او یک بار نیز در کاخ سفید با بایدن دیدار داشته است.

بنت در این تماس تلفنی کشته شدن سرکرده گروه داعش را به بایدن تبریک گفت و افزود که به لطف اقدام شجاعانه نیروهای آمریکایی، جهان هم اکنون مکان امن‌تری شده است. بر اساس گزارش منابع خبری، دو طرف درباره چالش‌های منطقه‌ای از جمله موضوع ایران و برنامه هسته‌ای این کشور گفت‌وگو کردند.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی در این گفت‌وگوی تلفنی مدعی شد که چالش‌های منطقه با «افزایش اقدامات خصمانه ایران و ضرورت برای اتخاذ اقداماتی برای توقف برنامه هسته‌ای» همراه بوده است. بنت و بایدن درباره اوضاع تنش‌های کنونی میان روسیه و اوکراین نیز به رایزنی پرداختند.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس جمهوری آمریکا به دلیل حمایت قاطع از اسرائیل و کمک واشنگتن در تامین مالی سامانه گنبد آهنین قدردانی کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بنت از بایدن و همسرش دعوت کرد که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی توافق کردند که ارتباط را حفظ کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.