کرونا و خطر از دست دادن جام جهانی بسکتبال!

سرمربی تیم ملی می‌گوید در صورت تعطیل نشدن لیگ، ایران ممکن بود جام جهانی را از دست بدهد

ابتلای تعداد زیادی از بازیکنان ملی‌پوش در لیگ بسکتبال به کرونا، کاملا اردوی تیم ملی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

شهروند آنلاین – بعد از اینکه فدراسیون بسکتبال متوجه بالا رفتن تعداد موارد مثبت کرونا در لیگ بسکتبال شد، خیلی زود تصمیم به تعطیلی ناگهانی مسابقات گرفت. این تصمیم البته منتقدان زیادی هم داشت، چون هنوز یک ماه تا برگزاری بازی‌های تیم ملی باقیمانده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در رقابت‌های پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ آماده می‌شود و ملی‌پوشان در بازی رفت پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ روز پنجشنبه، ۵ اسفند ماه به مصاف تیم قزاقستان و روز یکشنبه، ۸ اسفند ماه به مصاف تیم سوریه خواهند رفت. این مسابقات به میزبانی ایران برگزار می‌شود و در حالی که قرار بود تا یک هفته قبل مسابقات لیگ ادامه داشته باشد، سویه اُمیکرون باعث لغو مسابقات شد.

در این وضعیت خیلی از بازیکنان به کرونا مبتلا شده بودند و این موضوع کار سرمربی تیم ملی را برای دعوت بازیکنان و تشکیل اردوی تیم ملی هم سخت کرده بود.

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال در این‌باره می‌گوید: «بعد از آنکه شرایط لیگ به خاطر کرونا دچار چالش شد و خیلی تیم‌ها درگیر شدند، بازی‌های لیگ لغو شد و کادر فنی صلاح دید یک هفته زودتر اردو را آغاز کند تا هم هماهنگی ایجاد شود، هم بازیکنان در سلامت کامل باشند. اگر ریسک می‌کردیم و خدایی نکرده تست هفت یا هشت بازیکن مثبت می‌شد، بازی با قزاقستان برای ما دشوار می‌شد. بازی با قزاقستان مهم‌ترین بازی ماست و به همین دلیل پس از مشورت با آقای عسگریان، سرپرست فدراسیون، اردو را زود شروع کردیم.»

از آنجایی که فدراسیون باید از قبل 24 بازیکن را برای حضور در پنجره دوم انتخابی جام جهانی مشخص می‌کرد، ممکن بود موضوع ابتلای بازیکنان به کرونا به یک بحران تبدیل شود و حتی باعث باخت فنی تیم ملی در بازی‌های پیش رو و در نهایت از دست رفتن جام جهانی شود.

این موضوع اما با شروع زودهنگام اردو و تعطیلی لیگ حل شده چون ملی‌پوشان در شرایط ایزوله هستند.

محمد جمشیدی، یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی در خصوص شرایط اردو و غیبت برخی از بازیکنان به دلیل ابتلا به کرونا می‌گوید: «شرایط خاصی حاکم است و بچه‌ها اغلب به کرونا مبتلا و سپس وارد تمرین و اردو شده‌اند. باز هم بچه‌ها درگیر هستند و شرایط سخت است. دو هفته تمرین نکردن یعنی از شرایط مسابقه دور شدن و امیدوارم در زمان مناسب باقیمانده بتوانیم برگردیم و هماهنگ شویم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.