با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود

رئیس‌جمهوری در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان روز گذشته در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: «امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر خدمت به مردم را به همه نشان داد و حضور هیأت دولت در آغاز سومین ‌سال دولت دوازدهم در کنار مرقد ایشان تعهد چندباره به مسیر و راهی است که امام بزرگوار برگزیده و معرفی کردند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان روز گذشته در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت دوازدهم با آرمان‌های امام راحل در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: «امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان معمار نظام جمهوری اسلامی ایران مسیر خدمت به مردم را به همه نشان داد و حضور هیأت دولت در آغاز سومین ‌سال دولت دوازدهم در کنار مرقد ایشان تعهد چندباره به مسیر و راهی است که امام بزرگوار برگزیده و معرفی کردند. امام بزرگوار یک نهضت عظیم و اسلامی را به انقلاب اسلامی رساند و راهبری انقلاب را برعهده گرفت.» روحانی در ادامه صحبت‌ها نکاتی را مطرح کرد که در ادامه مهمترین‌شان را می‌خوانید.
نسل اول و دوم انقلاب بار مسئولیت نظام و اداره کشور را در روزهای سخت بر دوش داشتند و آینده نظام متعلق به نسل سوم و چهارم انقلاب است. ما نسل اول و دومی‌ها کم‌کم باید خانه را تمیز کرده و آن را به صاحب‌خانه که نسل سوم و چهارم هستند، بسپاریم. لذا در این مقطع استفاده از ظرفیت نسل جوان و تحصیلکرده در اداره و مدیریت کشور یک ضرورت است.
امروز در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای قرار گرفته‌ایم. در طول یک‌سال گذشته مردم در رنج و سختی بودند، اما همچنان مقاوم و استوار در برابر توطئه‌های بیگانگان ایستادگی کردند و امروز روز حمایت مردم از دولت و خدمت بیشتر دولت به مردم است.

دولت از انتقاد دلسوزانه استقبال و حمایت می‌کند. انتقاد از دولت بلامانع است و حتی در دولت یازدهم و دوازدهم انتقاد از دولت بی‌هزینه و حتی توأم با جایزه و تشویق بوده است .انتقاد بی‌هزینه از آثار دولت یازدهم و دوازدهم است که برای همیشه باقی می‌ماند. بسیار سخت است که این آثار دولت یازدهم و دوازدهم را پس از این کسی بتواند تغییر دهد. انتقاد به تنهایی کافی نیست و نیاز به دلسوزی هم داریم. نقد دلسوزانه غیر از تخریب کینه‌توزانه است. لذا پس از انتقاد همه باید برای اصلاح جامعه دست‌به‌دست هم دهیم و در این شرایط همدیگر را یاری کنیم تا به مقصد نهایی برسیم.
به‌رغم این‌که فشار و سختی مردم در سال‌های اخیر بیشتر شده است، اما این احساس وجود دارد که در ماه‌های اخیر مقداری از مشکلات مردم کاسته شده است.

آمارهای دو ماهه اخیر و نیز آمار روز گذشته مرکز آمار نشان می‌دهد که هم نرخ تورم ماهانه و هم تورم نقطه‌به‌نقطه نسبت به ماه‌های ابتدایی ‌سال کاهش یافته است. اگرچه باید همچنان برای رفع مشکل تورم تلاش‌های خود را ادامه دهیم.
دولت در شرایط کنونی همه توان خود را برای رفاه مردم به کار گرفته است. گاهی مشکلات ناشی از قصور و کوتاهی و گاهی ناشی از تقصیر و خطاست. اما زمانی نیز به خاطر شرایط ناخواسته‌ای است که از سوی دشمن تحمیل می‌شود. دولت همه توان خود را برای ایجاد روابط مناسب با جهان شرق و غرب به کار گرفته است، اما یک دولت تازه‌کار ناشی باعث شد که زحمت فراوانی برای مردم ما و منطقه، حتی مردم خودش ایجاد شود.
جامعه قوی در کنار دولت قوی، دولت قوی در کنار رهبری قوی و رهبری قوی در کنار انقلاب قوی قرار دارد. امروز با تضعیف دولت کسی تقویت نمی‌شود، بلکه این کار، دشمنان را برای توطئه بیشتر ترغیب می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.