بیش از ۱۵ هزار ایرانی در ترکیه خانه خریده‌اند

طی پنج سال گذشته ۱۵۵ هزار واحد خانه به اتباع خارجی فروخته شده‌ است

سازمان آمار ترکیه در گزارش جدید خود آورده است که طی پنج سال اخیر ۱۵ هزار و ۸۳ تبعه ایرانی در ترکیه خانه خریداری کرده‌اند

شهروند آنلاین: سازمان آمار ترکیه گزارش داده است که شهروندان ایران بعد از عراق بزرگترین خریداران خارجی خانه در ترکیه هستتد. طبق این آمار بیش از ۱۵ هزار ایرانی در پنج سال گذشته در این کشور خانه خریده‌اند.

در تازه‌ترین آماری که ترکیه ارائه کرده در پنج سال گذشته شش میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۱۶ واحد مسکونی به فروش رسیده‌ و شهروندان عراق، ایران، عربستان و روسیه بزرگترین خریداران خارجی خانه را تشکیل می‌دهند.

بیشترین میزان فروش مسکن در سال ۲۰۱۷ انجام گرفته که یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۱۴ واحد مسکونی به فروش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی به دنبال کاهش نرخ بهره بانکی در سال جاری در ترکیه، فروش مسکن دوباره در این کشور رونق گرفته است. تنها در ظرف هشت ماه گذشته یک میلیون و ۲۴ هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی در ترکیه به فروش رسیده است.

استانبول و آنکارا پرفروش‌ترین مناطق در بازار مسکن ترکیه بوده است. در این کشور طی پنج سال گذشته ۱۵۵ هزار واحد خانه به اتباع خارجی فروخته شده‌ است.

عراقی‌ها در صدر فهرست خریداران خارجی ملک در ترکیه قرار دارند و به ترتیب ایران، عربستان سعودی، روسیه و کویت در رده‌های بعدی بیشترین خریداران خارجی مسکن در ترکیه قرار گرفته‌اند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.