سفر به آمریکا فقط برای کشتی‌گیران بد بود؟!

در حالی که کشتی‌گیران از سفر به آمریکا منع شدند، شایعاتی مبنی بر سفر برخی همراهان به گوش می‌رسد

گفته می‌شود برخی از افراد که به‌عنوان همراه قرار بود تیم‌ملی کشتی آزاد ایران را در سفر به آمریکا همراهی کنند، با صادر شدن ویزای خود بار سفر را بسته‌اند.

شهروندآنلاین – در حالی که قرار بود تیم‌های‌ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا روز 23 بهمن در تگزاس یک دیدار دوستانه را برگزار کنند و فدراسیون کشتی ایران نیز تمامی اقدامات لازم را برای این سفر انجام داد، اما در نهایت صادرنشدن ویزای 6 نفر از اعضای تیم ایران باعث انصراف فدراسیون کشتی از این دیدار دوستانه شد.

حتی فدراسیون کشتی آمریکا بعد از اعلام این تصمیم اصرار به سفر کشتی‌گیرانی داشت که ویزای آنها صادرشده، اما فدراسیون کشتی پای تصمیم خود ایستاد و همانگونه که از اول اعلام کرده بود چون ویزاها به‌صورت کامل صادر نشد،‌ قید سفر به آمریکا را زد.

در این میان اما ویزای خیلی از کشتی‌گیران و همراهان تیم هم صادر شده و در سفارت آمریکا در دوبی است. این شائبه وجود داشت که برخی افراد شاید با توجه به صادرشدن ویزا بخواهند خودشان به‌صورت شخصی به آمریکا سفر کنند! فدراسیون کشتی همه کشتی‌گیران و عوامل خود را از سفر شخصی به آمریکا منع کرده و حتی پاسپورت‌های آنها را تحویل‌شان نداده، اما خبرهایی مبنی بر قصد چندنفر از همراهان برای سفر به آمریکا در همان تاریخ به گوش می‌رسد.

فدراسیون کشتی رسما و به‌صورت مکتوب به سفارت آمریکا در دوبی و فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرده، تیم‌ملی کشتی آزاد عازم این سفر نخواهد شد و بر همین اساس نیز رئیس فدراسیون کشتی به ملی‌پوشان و اعضای کادرفنی اعلام کرده حق سفر به آمریکا به‌صورت شخصی با ویزای صادرشده را ندارند.

شنیده می‌شود ۴ نفر از همراهان از جمله برخی روسای هیأت‌های استانی و مسئولان فنی‌ومدیریتی، بدون انجام هماهنگی، ویزاهای خود را از سفارت آمریکا در دوبی دریافت کرده‌اند. دریافت ویزا از سوی این افراد در شرایطی است که این اقدام بدون هماهنگی فدراسیون کشتی صورت گرفته است.

در واقع مسئولی که به‌عنوان یکی از عوامل تیم‌ملی قرار بوده برای دیدار دوستانه به آمریکا سفر کند،‌ الان ویزای خود را دریافت کرده و می‌خواهد از این موقعیت نهایت استفاده را ببرد. در شرایطی که اعزام تیم‌های ورزشی به سفرهای خارجی با مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش امکانپذیر است، باید دید آیا این شورا در شرایط فعلی اجازه سفر شخصی به این افراد را می‌دهد یا خیر؟

البته فدراسیون کشتی به‌عنوان درخواست‌کننده اصلی باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد و از سفر این افراد جلوگیری کند چون مسئولیت افرادی که نام‌شان در لیست سفارت آمریکا ثبت شده، با فدراسیون کشتی است. حالا اما این سوال به‌وجود می‌آید که سفر به آمریکا در چنین شرایطی فقط برای کشتی‌گیران بد بود؟ اتفاقا برگزاری این دیدار می‌توانست به پیشرفت کشتی ایران کمک کند، اما فدراسیون کشتی به‌خاطر شرطی که از ابتدا قرار داده بود، قید آن را زد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.