بلیت هواپیما از اول آبان گران می شود

سقف نرخ قبلی بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان ۹۹، مجاز هستند، فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماهای خود را عرضه کنند

مقصود اسعدی سامانی، اظهار داشت: به تازگی ستاد مقابله با کرونا ابلاغ کرده است که در راستای فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شرکت‌های هواپیمایی فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را برای فروش عرضه کنند.

وی افزود: این موضوع از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان هواپیمایی ابلاغ شده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کرده است که از اول آبان ماه ۹۹ فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها فروخته شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که این ۶۰ درصد مشمول همه تایپ هواپیما است؟ گفت: در همه نوع هواپیما با هر نوع تایپ باید این مصوبه اجرا شود.

اسعدی سامانی ادامه داد: همزمان با این موضوع، شرکت‌های هواپیمایی به تازگی با مشکل نوسان شدید ارزی و افزایش قیمت ارز هم مواجه شده‌اند، حدود ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی، ارزی است. قطعات هواپیما و موتور از خارج کشور تهیه می‌شود که باید شرکت‌ها برای تأمین آن ارز پرداخت کنند.

وی افزود: بنابراین این دو موضوع (فروش ظرفیت ۶۰ درصد و نوسانات ارزی) تأثیر مستقیم روی هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی دارد و شرکت‌ها ناگزیر هستند با توجه به این دو مورد، قیمت‌های جدید برای پروازها تعیین کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ‌های جدید از سقف نرخ‌های قبلی عبور می‌کند؟ گفت: قطعا نرخ‌ها نسبت به سقف قبلی تغییر می‌یابد، زیرا سقف نرخ قبلی که از سوی سازمان هواپیمایی برای پروازهای داخلی تعیین شده بود، بر اساس دلار ۱۱ هزار تومان محاسبه شده بود، در حالی که قیمت‌های دلار ۲۷ و ۲۸ هزار تومان است.

اسعدی سامانی اظهار داشت: بانک مرکزی هم از سال گذشته دلار نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی نداده است و شرکت‌های هواپیمایی برای تأمین قطعات هواپیما، ارز را از بازار آزاد تهیه می‌کند./فارس

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.