تجهیز سوله‌های مدیریت بحران

دکتر همتی: اگر ستاد بحران در تهران سوله ها را تحویل دهد، هلال احمر آمادگی تجهیز آنها را دارد

رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از ساختمان ستادی، شعب هلال احمر و سوله های ستاد بحران شهرستان تهران گفت: اگر ستاد بحران در تهران سوله ها را تحویل دهد، جمعیت هلال احمر نیز آمادگی تجهیز این سوله ها را در آینده نزدیک دارد و شارژ انبارها در اسرع وقت انجام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر  به همراه مسئولان ارشد این مجموعه و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران و جمعی از شورای معاونان این جمعیت از ساختمان ستادی و مناطق ۱۶، ۹ و‌ ۲۱ هلال احمر شهرستان تهران و سوله های ستاد بحران بازدید کرد. در این بازدید دکتر همتی ابتدا از ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر شهرستان تهران، سپس از امکانات و تجهیزات مناطق ۱۶، ۹ و ۲۱ بازدید و با اعضای این مجموعه ها گفت و گو کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه این بازدیدها، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر استان تهران، دلیل این بازدیدها، خدا قوت گفتن به همکاران و داوطلبان و همچنین ارزیابی میزان آمادگی اعضا برای مقابله با حوادث بود. وی افزود: یکی از نکات بسیار مهم در استان و شهر تهران، بحث جمعیت این شهر در حوادث است و اداره کردن شرایط بحرانی یکی از موضوعاتی است که مدنظر جمعیت هلال احمر قرار دارد.

دکتر همتی گفت: علاوه بر ارزیابی آمادگی اعضای هلال احمر شهرستان تهران از سوله های امدادی نیز بازدید شد. در این بازدید همچنین تعداد داوطلبان و امدادگران که همراه ما در حوادث هستند، مورد بررسی قرار گرفت. وی با اشاره به تفاهمنامه جمعیت هلال احمر  با ستاد بحران برای آمادگی در برابر حوادث افزود: اگر ستاد بحران در تهران سوله‌ها را تحویل دهد، جمعیت هلال احمر نیز آمادگی تجهیز کردن این سوله‌ها را در آینده نزدیک دارد و شارژ انبارها در اسرع وقت انجام خواهد شد.

برای ایجاد خانه‌های هلال پویاتر عمل کنیم

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت پویاتر شدن موضوع ایجاد خانه های هلال  در کشور گفت: در کنار موجودی مناسب انبارها، باید برای داشتن جامعه تاب آور در محلات مختلف و سرای محلات نسبت به تأسیس خانه های هلال اقدام کنیم. دکتر همتی به مزیت خانه های هلال اشاره و اضافه کرد: مزیت خانه‌های هلال بحث آموزش‌هایی است که به همه مردم داده می‌شود تا در حین حوادث و بحران‌ها، بتوانند به صورت جامعه تاب آور در برابر حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

ضرورت ارائه آموزش‌های تخصصی برای مردم

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدید امروز خود گفت: در منطقه ۲۱ تهران اقدام های خوبی انجام و ۱۳ خانه هلال در این منطقه دایر شده است. وی افزود: با توجه به شرایط خاص تهران مانند فرودگاه، اتوبان‌ها، پادگان‌های نظامی و … می‌طلبد آموزش‌ها به سمت تخصصی شدن برای هموطنان حرکت کند. امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل در حوادث حضور پیدا کنیم. دکتر همتی به تجهیز انبارهای امدادی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به رایزنی‌ها و صحبت‌هایی که با رئیس جمهور داشتیم، کمک‌های ویژه و خاصی به جمعیت هلال احمر در این زمینه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بخشی از خرید تجهیزات انجام شده است و تا پایان سال مبالغی برای تجهیز انبارها، به روز کردن تجهیزات و احیا کردن بالگردها به هلال احمر تخصیص داده می‌شود. دکتر همتی با بیان اینکه قبل از پایان سال انبارها تجهیز خواهند شد اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله دارد، عنوان کرد: تجهیز شدن انبارها و دیگر اقدام‌ها در جمعیت هلال احمر، آمادگی این مجموعه را در برابر بحران را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.

بروزرسانی امکانات و تجهیزات 

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این دیدار ضمن تشکر از حضور رئیس و مدیران ارشد جمعیت برای بازدید از امکانات و تجهیزات هلال احمر شهرستان تهران، اظهار کرد: مناطق هلال احمر شهرستان تهران نیاز دارد که از نظر وضعیت ساختمانی، نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات، تکمیل‌تر و به‌روزتر شوند. فتحی بیان کرد: اگر بتوانیم در تمامی مناطق تهران انبارهای آماده داشته باشیم، نیروهای عملیاتی خوبی خواهیم داشت و استقبال هموطنان برای حضور در جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه بیش از پیش می‌شود.

وی در پایان از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برای در اختیار قرار دادن انبارهای امدادی به هلال احمر جهت پاسخگویی بهتر به حوادث، قدردانی کرد. شایان ذکر است در این بازدید مدیران کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و روابط عمومی، رئیس حوزه ریاست، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و جمعی از شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان تهران، حضور داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.