گسترش روابط ایران با آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا

امیرعبداللهیان:روسای نمایندگی‌ها در جمع ایرانیان خارج از کشور حضور یابند

نخستین نشست ویدیو کنفرانسی وزیر امور خارجه با کلیه سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط متوازن و خوب خود را با کشورهای سایر مناطق از جمله آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا گسترش دهد.

به گزارش ایرنا ، نخستین نشست ویدیو کنفرانسی وزیر امور خارجه با کلیه سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و با حضور معاونان و مدیران کل وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد.

در این نشست پس از ارایه نقطه نظرات تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالگرد انقلاب اسلامی و یاد امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام خجسته دهه فجر و حلول ماه رجب، آخرین تحولات سیاست خارجی کشور را تبیین کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به برنامه های تحول گرایانه دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور، سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند را چارچوب حرکت دستگاه دیپلماسی در تنظیم روابط خارجی در راستای حفظ و صیانت ارزش های اصیل انقلاب اسلامی و تامین منافع حداکثری ملت بزرگ ایران دانست.

وزیر امور خارجه با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزه سیاست خارجی طی چند ماه گذشته از جمله تامین نیازهای فوری بهداشتی جامعه و واکسن به میزان وسیع، از روسای نمایندگی های خارج از کشور خواست در چارچوب سیاست های دولت جدید و ماموریت های تعیین شده، تمامی تلاش و توان خود را برای تعمیق و توسعه روابط دوجانبه ایران با دیگر کشورها بکار گرفته و توجه ویژه ای به امور ایرانیان خارج از کشور داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضروری است روسای نمایندگی ها در جمع ایرانیان خارج از کشور حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات و رفع آن برآیند.

امیر عبد اللهیان تاکید کرد: با وجود آنکه همسایگان و منطقه آسیا جزو اولویت های اصلی در سیاست خارجی کشور است اما در عین حال جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط متوازن و خوب خود را با کشورهای سایر مناطق از جمله آفریقا، امریکای لاتین و اروپا گسترش دهد.

امیرعبداللهیان به آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها در وین پرداخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.