حاج رضوان،عامل بیم آمریکا و اضطراب اسرائیل

14 سال پیش، برابر 12 فوریه 2008، عماد مغنیه، از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، به شهادت رسید

عملیات تروریستی که به شهادت عماد مغنیه معروف به حاج رضوان منجر شد، در شهر دمشق و توسط عوامل سازمان اطلاعات و عملیات اسرائیل (موساد) به مورد اجرا گذاشته شد.

شهروند آنلاین| درخصوص شیوه انجام این سوءقصد دو روایت وجود دارد. روایت نخست از این حکایت دارد که عوامل موساد پشت گردنی خودروی عماد مغنیه را در فرصتی مناسب با یک پشت گردنی مشابه اما حاوی مواد منفجره تعویض کرده و با انفجار آن پس از استقرار حاج رضوان در خودرو، او را به شهادت می‌رسانند.

روایت دوم نیز بیان می‌دارد این فرمانده نظامی بزرگ که بدون محافظ (برای جلب توجه کمتر) در دمشق زندگی می‌کرد، پس از صرف شام در یک رستوران، قدم‌زنان به سمت خودروی شاسی‌بلند خود در حرکت بود که عوامل موساد بمبی را که در چرخ یدک پشت خودروی مورد نظر جاسازی شده بود از راه دور منفجر می‌کنند.

بعدها یکی از مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا فاش کرد سازمان جاسوسی این کشور در عملیات فوق به اسرائیل کمک کرده است و ماموران موساد بمب مورد استفاده را پیش از انجام عملیات بار‌ها در مرکز تحقیقات سازمان سیا در کارولینای شمالی آزمایش می‌کنند، به طوری که همین مقام اطلاعاتی به طور دقیق ذکر کرده بود: «ما بیش از 25 بمب مشابه را منفجر کردیم تا از قابلیت آن اطمینان حاصل کنیم.»

عماد مغنیه را شاید بتوان یکی از بازوان پرتوان و بی‌جانشین جبهه مقاومت در طول تاریخ معاصر به شمار آورد، کما این که زمانی شهید سپهبد قاسم سلیمانی درباره او گفته بود: «امروز غزه و لبنان نقاط تولید اضطراب دائم برای اسرائیل است و هر موشکی که از فلسطین شلیک می‌شود می‌توان اثر انگشت عماد مغنیه را در آن دید.»

عماد مغنیه

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.