تاثیر افزایش نرخ تورم آمریکا بر بیت کوین/منتظر سقوط پادشاه رمز ارزها باشیم؟

بیت کوین که تا کانال 42 هزار دلاری افت کرده بود، تا حدود 43 هزار و 758 دلار خود را بالا کشید

روز پنجشنبه اغلب بازارهای جهانی در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا بودند. بر اساس گزارش منتشر شده تورم ماه ژانویه 7.5 درصد اعلام شد که بالاترین رقم در چهل سال اخیر است.

به گزارش اقتصاد نیوز، با توجه به افزایش بیش از انتظار نرخ تورم اکنون بازارها پیش‌بینی مقابله شدید فدرال رزرو با این نرخ تورم را دارند. تحلیل‌گران گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده‌اند که در سال جاری فدرال رزرو احتمالا هفت بار افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

این در حالی بود که تا ماه پیش افزایش چهار مرتبه‌ای نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کردند. افزایش نرخ بهره می‌تواند تورم به وجود آمده ناشی از سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو در دوره کرونا را مهار کند.

افزایش نرخ بهره می‌تواند برای بازارهای پر ریسک از جمله رمزارزها خبر بدی باشد. در حقیقت با افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری چنین دارایی‌هایی یا به عبارت دیگر هزینه ریسک کردن افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر مرز مقاومتی پر اهمیت در برابر بیت کوین قیمت 45 هزار و 500 دلار است. در همین حال صندوق های ارز دیجیتال مانند QCP ماه جاری (فوریه) را ماهی صعودی برای بازار رمزارزها پیش‌بینی می‌کنند. با اینکه شاخص نزدک در آخر هفته کاهش پیدا کرد اما قیمت کریپتوها افزایشی بود در حالی که معمولا این دو با هم رابطه مستقیم داشتند.

تحلیل‌گران بر این باورند که این موضوع نشانه جدایی مسیر شاخص نزدک و ارزش کریپتوها نیست بلکه نشان از وجود تقاضای قابل توجه در مقطع کنونی دارد. قیمت بیت کوین از ابتدای فوریه تاکنون که 11 روز از آن می‌گذرد بیش از 13.8 درصد افزایش یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.