مذاکرات وین؛ رو به جلو یا در بن بست؟

منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران اعلام کردند که نشست‌ها و جلسات برگزار شده در هفته گذشته تاکنون در فضایی “رو به جلو” و “سازنده” برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است

به گزارش اقتصادنیوز ، خبرهای برجامی محور اصلی اخبار این روزها را تشکیل می دهد. در حالی که نماینده روسیه از روند جلو و سازنده در خصوص احیای برجام خبر داد، خبرنگار ایرنا از به بن بست رسیدن مذاکرات وین توسط امریکا خبر می دهد.

اخبار سیاسی | مذاکرات برجامی وین به بن بست رسید؟

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در «مرحله آخر مذاکرات وین» خبر داد. اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در توئیتی نوشت: اعضای برجام و آمریکا در غیاب ایران امشب برای ارزیابی آخرین وضعیت مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند. همه ارزیابی‌ها مثبت بود و پیشرفت قابل توجهی در روند مذاکرات حاصل شده است. منبع مطلع از مذاکرات هم اعلام کرده است: دور از دستیابی به یک توافق نیستیم. استفانی لیختن اشتاین، خبرنگار حوزه سیاست خارجی نشریه‌هایی همچون پولیتیکو، فارن پالیسی و ایندیپندت حاضر در وین گفته است: احتمال دارد دوشنبه نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل شود. خبرنگار وال استریت ژورنال اعلام کرده، احتمالاً امروز نشست کمیسیون برجام وجود نخواهد داشت. این در حالی است که خبرنگار ایرنا در وین مدعی شد مذاکرات به بن بست رسیده است.

منابع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران اعلام کردند که نشست‌ها و جلسات برگزار شده در هفته گذشته تا کنون در فضایی “رو به جلو” و “سازنده” برگزار شده و در مورد موضوعات باقی‌مانده بحث‌هایی جدی صورت گرفته است. به نظر می‌آید با حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت نفت در وین (با هدف بررسی‌های دقیق‌تر و رایزنی‌های فنی) و نیز حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات در روزهای گذشته و آتی به رفع اختلافات به طور کامل نزدیک‌تر می‌شویم.

در همین حال خبرهای رسیده حکایت از این دارد که وزیران امورخارجه آمریکا و انگلیس در یک تماس تلفنی درباره مذاکرات وین و اهمیت حصول یک توافق در این رایزنی ها گفت وگو کردند.

اخبار اقتصادی | سیاست های ارزی در 11 بند تصویب شد

ضوابط اجرایی جدید «سیاست‌های ارزی» ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در 11 بند اعلام شد.

منابع مطلع از مجلس می گویند: بعد از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس، سقف منابع ریالی صادرات نفت از ۳۸۱ هزار میلیارد تومان در لایحه دولت به ۴۸۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. درحالی که دولت سهم صندوق توسعه ملی را فقط ۲۰ درصد لحاظ کرده بود، کمیسیون تلفیق مجلس سهم صندوق توسعه را مطابق با برنامه ششم توسعه ۴۰ درصد لحاظ کرد. نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق قیمت نفت مفروض در سند مالی دولت را از 60 دلار به 70 دلار و میزان فروش نفت را به یک میلیون و 400 هزار بشکه افزایش دادند.

بررسی جریان قیمت شیرخشک براساس آماری که در مجموعه متوسط قیمت اقلام خوراکی از سوی مرکز آمار منتشر شده نشان می‌دهد که شیر خشک نسبت به دی‌ماه پارسال ۳۲.۲ درصد و در مقایسه با آذرماه سال جاری ۲.۵ درصد گران شد.

براساس گزارش خبرگزاری ها، ورود کالاهای اساسی برای تأمین نیاز مردم ادامه دارد و تا پایان دی‌ماه ۲۸۹ و کشتی در بنادر پهلوگیری کرده‌اند که محموله ۲۸۳ فروند تخلیه بارگیری و برای ذخیره‌سازی به مراکز و تأسیسات نگهداری حمل شده است.

شرکت «تنکرترکرز» که تردد کشتی‌ها و نفتکش ها را ردیابی می‌کند، در واکنش به خبر رویترز مبنی بر اینکه صادرات نفت ایران برای اولین بار در سه سال اخیر به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است، با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر میزان صادرات نفت ایران در ژانویه ۲۰۲۰  را یک میلیون بشکه در روز و در مارس ۲۰۲۱ را یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

اخبار  بنگاه ها | افزایش سرمایه شستا به ثبت رسید

#ونوین  #سنوین | بانک اقتصادنوین تعداد 582.1 میلیون سهم معادل 58/22 درصد از سهام سرمایه گذاری اقتصاد نوین را 17 اسفند از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه می کند.

#چکارن | کارتن ایران از قرارداد جدید فروش کارتن سه لایه با مشخصات ارائه شده از سوی خریدار و تحویل آن در محل کارخانه فروشنده خبر داد.

#لکما | کارخانجات مخابراتی ایران در مناقصه عام یک مرحله ای با شماره 1400/33س ارتباطات سیار ایران (#همراه) با موضوع ” خرید تجهیزات پشتیبان گیری” شرکت نموده و پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، در صورتیکه نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ شود.

#تمحرکه | پیروبازدید مدیرعامل شرکت ماشین سازی نیرو محرکه از شرکت ایساکو و مذاکرات با مدیران شرکت مذکور جهت همکاری و پیرو درخواست مورخ 1400/07/19 شرکت ایساکو مبنی بر ،تامین تجهیزات یدکی خط رنگ ed شرکت ایساکو از شرکتهای خارجی ،بعد از استعلام از شرکتهای تامین کننده خارجی پیشنهاد قیمت اولیه شرکت ماشین سازی نیرومحرکه (سهامی عام) درتاریخ 1400/11/18 به شرکت ایساکو ارسال گردید. این پیشنهاد قیمتی اولیه است و در صورت تایید آن از طرف شرکت ایساکو،پیشنهاد قیمت نهایی بعد از انالیز هزینه های جانبی ارسال خواهد شد. درصورتیکه نتیجه نهایی بعد از بررسی شرکت مذکور و فرایند قانونی آن مشخص و ابلاغ شود.

#فارس | حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بعد از مباحث مربوط به خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دستور بعدی ما در مورد خصوصی سازی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود که به کمیسیون تخصصی واگذار شد. 15 درصد از سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس که قرار است در قالب مزایده با پریمیوم ۵۷ درصد عرضه شود موکول شد به جلسه کمیسیون تخصصی تا جلسه آینده در هیات واگذاری مطرح شود.

#زپارس |  به موجب دادنامه صادره از دادگاه عمومی بخش جعفرآباد حکم بر خلع ید آقایان کیومرثی از 100 هکتار از اراضی شرکت صادر و اجرا و به شرکت تحویل شد. آقایان سلطان محمود بهزاد و علی قاسمی با درخواست اعتراض ثالث نسبت به رای صدور الذکر مدعی مالکیت بر 50 هکتار از اراضی موضوع حکم شده و تقاضای خلع ید شرکت از اراضی مذکور را کرده بودند که با دفاعیات صورت گرفته و مستندات ارائه شده قرار عدم استماع دعوی صادر شد. رأی صادره به استناد ماده 365 قانون آئین دادرسی مدنی قطعی است.

#تپکو #شستا | امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری تامین اجتماعی در راستای تامین نیاز ماشین آلات شرکت های تابعه سرمایه گذاری سیمان تامین ( متعلق به شستا) توسط شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو انجام شد.

#خودرو | قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو از عرضه ۳۸۷ هزار و ۶۶۶ دستگاه خودرو به بازار تا پایان هفته سوم بهمن‌ماه و افزایش تجاری سازی محصولات در روزهای اخیر خبر داد. مرادی از تولید ۴۲۵ هزار و ۴۴۶ دستگاه خودرو تا پایان هفته سوم بهمن‌ماه خبر داد و گفت: با ادامه روند فعلی تامین و تولید میانگین روزانه دوهزار دستگاه تا پایان سال، اهداف تعیین شده تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو محقق خواهد شد.

#وسکاب | س.ص.بازنشستگی کارکنان بانک ها از انعقاد قرارداد احداث و تکمیل واحدهای اداری پیش خرید شده از پروژه عاطفی به شماره 13001/100/1400 مورخ 18/11/1400 فیمابین سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها و شرکت ستاره عمران زمین (سهامی خاص) خبر داد.

#شنفت | نفت پارس اعلام کرد: شرکت گروه توسعه انرژی تدبیر متقاضی 35 درصد، شرکت پالایش پارسیان سپهر متقاضی 30 درصد و شرکت پتروشیمی قائد بصیر متقاضی 15درصد از سهام شرکت پارس بازرگان بوده اند که با توجه به قیمت ارائه شده و عدم شرکت متقاضیان دیگر در مزایده به عنوان برندگان مزایده معرفی شده اند.

#شستا | افزایش سرمایۀ سرمایه گذاری تامین اجتماعی از 14.2 هزار میلیارد تومان به 163.6 هزار میلیارد تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

#فسا | بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده  پتروشیمی فسا با توجه به افزایش سرمایهُ شرکت از 150 میلیارد تومان به 348.6 میلیارد تومان، تعداد 2.87 میلیون سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی، و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین وسیله تعداد 1.98 میلیارد تومان سهم 100 تومانی برای پذیره نویسی عمومی از 25 بهمن تا 24 اسفند عرضه میشود.

#تیپیکو | افزایش سرمایۀ سرمایه گذاری دارویی تامین از 435 میلیاردتومان به 1100 میلیارد تومان ( از محل مطالبات و آورده نقدی) در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.