ضربه مغزی ۲ کودک در همدان

دو کودک چهار ساله به علت ضربه مغزی در شهرستان‌های همدان و کبودرآهنگ جانشان را از دست دادند.

روز یکشنبه ۱۳ مهرماه یک پسر بچه چهار ساله از اهالی روستای خان‌آباد شهرستان کبودرآهنگ به همراه پدرش که برای کار به  صحرا رفته بود، سوار  تراکتور می‌شود.

این کودک از روی تراکتور سقوط می‌کند و ضربه مغزی  می‌شود. بلافاصله به بیمارستان کبودرآهنگ منتقل می‌شود و تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد اما تلاش کادر درمان بی‌نتیجه می‌ماند و کودک جانش را از دست می‌دهد.

هفته گذشته نیز پدر و مادر همدانی دختر بچه چهار ساله‌شان را در خانه تنها می‌گذارند و کودک از پنجره  خانه به پایین سقوط می‌کند و ضربه مغزی می‌شود و عمل جراحی هم نمی‌تواند مانع مرگ او شود.

مراقبت نامحسوس

بهتر است خانواده‌ها حد و حدودی برای نظارت خود بر فرزندان‌شان قایل باشند و به صورت نامحسوس اما دقیق از فرزندان‌شان مراقبت کنند، از والدین درخواست می‌شود همیشه مراقب اعمال کودک‌شان باشند تا اتفاقی همچون سقوط از بلندی برای او رخ ندهد. تحت هیچ شرایطی کودکان زیر هفت‌سال خود را در منزل تنها نگذارند چراکه تنها ماندن در منزل کودکان یک تا ۶‌سال علاوه بر آسیب‌های جسمی می‌تواند عوارض روحی نیز به همراه داشته باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اعلام این خبر گفت:   «طبق آخرین آمار پنج ماهه نخست امسال ۲۱ نفر، شامل پنج زن و ۱۶ مرد بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند که نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته تغییری نداشته است.»

ضربه مغزی

ضربه مغزی نوعی آسیب مغزی پس از حادثه است. مغز از بافت نرم ساخته و توسط مایع نخاعی احاطه شده است و در جمجمه سخت و محافظ خود قرار دارد. مغز می‌تواند در داخل جمجمه حرکت کند و حتی محکم به آن برخورد کند.

اگر ضربه‌ای به سر نوزاد خورد تا 24 ساعت باید کاملا حواستان به او باشد. زیرا پوست سر نوزاد و استخوان جمجمه و غشای آن بسیار لطیف و نازک هستند و به مرور زمان و با افزایش سن نوزاد و در پی رشد او، ضخیم و محکم می‌شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.