فیفا رای دیدار جنجالی و نیمه‌تمام برزیل و آرژانتین را اعلام کرد: تکرار سوپرکلاسیکو

فدراسیون بین‌المللی فوتبال ضمن جریمه کردن هر دو تیم، حکم به برگزاری مجدد این بازی داد

این دیدار به دلیل حضور دخالت پلیس برزیل برای دستگیری چند بازیکن آرژانتینی در دقیقه ۵ به حالت تعلیق درآمده بود. اکنون فیفا اعلام کرد بازی آرژانتین با برزیل باید تکرار شود.

به گزارش ایسنا، در اتفاقی عجیب، جنجالی و دور از ذهن، بازی تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دلیل حضور دخالت پلیس برزیل برای دستگیری چند بازیکن آرژانتینی در دقیقه ۵ به حالت تعلیق درآمد.

امیلیانو مارتینس، کریستین رومرو و جووانی لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در این بازی، به دلیل طی نکرده دوره قرنطینه و دروغ گفتن به پلیس در این باره، تحت تعقیب قرار گرفتند.

بر اساس قوانین برزیل، هر فردی که پیش از ورود به این کشور به کشورهای لیست قرمز سفر کرده باشد، باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود. انگلیس هم جزو کشورهایی است که در لیست قرمز کرونایی برزیل قرار دارد. اکنون فیفا اعلام کرد بازی آرژانتین با برزیل باید تکرار شود.

بازی سال گذشته در سائوپائولو پس از هجوم مقامات پزشکی برزیل به زمین مسابقه بلافاصله پس از شروع بازی لغو شد، زیرا آلبی سلسته پروتکل های کووید-۱۹ کشور میزبان را نقض کردند. اکنون فیفا تصمیم انضباطی خود را صادر کرده و مقرر کرده است که بازی باید دوباره بین دو طرف برگزار شود و علاوه بر محرومیت‌ها دو کشور نیز جریمه شوند.

امیلیانو مارتینز و امیلیانو بوئندیا، کریستین رومرو و جیووانی لو سلسو هر کدام برای دو بازی محروم شده‌اند، که از نظر تئوری دو بازی مقدماتی آرژانتین مقابل ونزوئلا و اکوادور در ماه مارس است.

علاوه بر این ممنوعیت‌ها، برزیل به دلیل نقش خود در این حادثه 550 هزار فرانک سوئیس و آرژانتین 250 هزار فرانک سوئیس جریمه شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.