فهرست جرایم من

امیرمسعود فلاح

می‌گویند دوست واقعی مثل آینه، تمام عیب‌ و ‌ایرادهای آدم را توی سر‌و‌صورتش می‌زند. دوستان مجازی هم تمام جرایم عمد ‌و ‌غیرعمد و مرتکب‌شده و ‌نشده آدم را توی سر‌و صورت می‌زنند، البته معمولا توی سروصورت دیگران نه خود آدم؛ آن‌هم بعد از آنفالو و بلاک‌کردن. حالا من به لطف دوستان مجازی‌ام به فهرستی از جرایمم پی برده‌ام که بخش قابل انتشارش با ذکر دلیل از این قرار است:

دارابودن عقده‌های فروخورده و سرکوب‌شده، عقب‌ماندگی، بی‌فرهنگی، انزواطلبی، بی‌اطلاعی از پیشرفت دنیا، هنرستیزی و حسادت به وضع زندگی و موقعیت برجسته افراد موفق: به ‌دلیل اعتقاد به اینکه پیگیری اخبار خوردن و خوابیدن و دستشویی‌رفتن و سایر کارهای سلبریتی‌ها خیلی مسخره است.

دارابودن عقده‌های فروخورده و سرکوب‌شده، عقب‌ماندگی، چپولی، عضویت درحزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، حسادت، گدا صفتی، آخرش هم هیچی‌نشدن، بی‌فکری، نداشتن ایده برای کار ‌و ‌زندگی، مدام درجازدن، ول‌معطل ‌بودن، نداشتن آینده و دنبال پایین‌کشیدن دیگران‌بودن: به‌ دلیل اعتقاد به اینکه سوداگری و دامن‌زدن به التهابات بازارهای خانه، خودرو، دلار، سکه و… وقتی قیمت‌شان هی بالا می‌رود، کار درستی نیست.

دارابودن عقده‌های فروخورده و سرکوب‌شده، چشم دیدن روابط گرم و آتشین دیگران را نداشتن، به محبوبیت دوستان خود حسادت‌‌کردن به ‌جای تلاش برای به ‌دست ‌آوردن دل‌های دیگران و نظرتنگی: به ‌دلیل اعتقاد به اینکه استوری‌کردنِ استوریِ دیگران، خیلی بی‌معنی است.

دارابودن عقده‌های فروخورده و سرکوب‌شده، جنسیت‌زدگی، زن‌ستیزی، طرفداری از متجاوز، زمینه‌چینی برای تجاوز و لابد ارتکاب مکرر آن: به ‌دلیل مخالفت با افشای اسامی متهمان آزار جنسی و تجاوز وقتی هنوز چیزی در دادگاه صالح، ثابت و اساسا طرح و پیگیری نشده؛ ضمن تحسین شهامت قربانیان افشاکننده به‌‌ویژه زنان.

دارابودن عقده‌های فروخورده و سرکوب‌شده، عقب‌ماندگی، خشونت‌طلبی، نفهمی، بی‌شعوری، بی‌عاطفگی و بی‎احساسی، جنایتکار‌بودن، مزدوری و فرقی با حیوان نداشتن: به ‌دلیل مخالفت با عمل زیبایی حیوانات خانگی، ضمن تأکید بر اینکه حیوان خانگی داشتن یا نداشتن، حق و مسأله خصوصی هرکس است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.