متاسفانه تصویب شد

طرح افزایش نرخ بلیت حمل‌ونقل شهری در شورای شهر رأی آورد

طرح افزایش نرخ بلیت حمل‌ونقل شهری رأی آورد. رأیی که مخالفان و موافقانی به خود دید. موافقانی که از گران‌تر شدن حدود 80درصدی بعضی قطعات گفتند. موافقانی که معتقد بودند بودجه به هیچ‌عنوان کفاف حوزه حمل‌ونقل را نمی‌دهد. مناف‌هاشمی یکی از این موافقان بود. او در دفاع از این طرح گفت: «ما درخواست افزایش ۲۵درصدی قیمت‌ها را داریم. این مبلغ بار سنگینی بر شهروندان تهرانی نیست.»

شهروندآنلاین: معاون شهرداری تهران این افزایش نرخ را کمک بزرگی به مترو و اتوبوسرانی دانست. محمود میرلوحی موافق دیگر این افزایش بود. او در دفاع از رأی خود گفت: «ناچاریم و اکنون هفتماه از ‌سال گذشته و اگر این کار را نکنیم با توجه به امکانات و شرایط این مردم هستند که از امکانات محروم می‌شوند.»

به باور میرلوحی فعلا تنها منبعی که در دسترس شهرداری تهران است کمک و لطف مردم است. بقیه فعلا وعده سر خرمن است.«از مردم خواهش می‌کنیم شرمندگی خادمین خود در شورای شهر را بپذیرند.»

در مصوبه ستاد ملی کرونا آمده که 75‌هزار‌میلیارد تومان وام به شرکت‌های متضرر از کرونا اختصاص داده شود به شرط آن‌که کسی را اخراج نکرده باشند. در نتیجه معاونت حمل‌و‌نقل که کسی را اخراج نکرده، می‌تواند از این روش‌ها هم برای تأمین اعتبار استفاده کند

علی اعطا در قامت یک مخالف با یک فوریت این لایحه معتقد بود اولین راه‌حلی که به ذهن هر دستگاه تصمیم‌گیری برای جبران هزینه‌ها می‌رسد، افزایش نرخ است.«الان به‌طور روشن می‌خواهند در اولین راه‌حل این را بر دوش مردم بگذارند.»

به باور اعطا مبنای این لایحه این است بار هزینه‌های مازاد حمل‌و‌نقل عمومی را بر دوش مردم بگذاریم.«خواهش من این است که به فوریت این لایحه رأی ندهند تا به راه‌حل‌های دیگر هم فکر شود.»

حجت نظری در مخالفت با یک فوریت این لایحه گفت:  «اینکه بخواهیم در شرایطی که فکر می‌کنیم نمی‌توانیم هزینه‌ها را تأمین کنیم باز هم دست در جیب مردم کنیم و بخواهیم هزینه‌های مردم را افزایش دهیم اتفاق خوبی نیست.»

نظری معتقد است، نمی‌‌توانیم با افزایش هزینه‌های مردم هزینه‌هایی که برای خودمان در شهرداری وجود دارد را کاهش و درآمدها را افزایش دهیم.«بسیاری از مجموعه‌های شهرداری به دلیل کرونا نتوانستند به کسب درآمد برسند،‌ آیا باید هزینه‌های مربوط به خدمات همه این مجموعه‌ها را افزایش دهیم؟ آیا قرار  است برای اداره شهر اینگونه به مردم فشار آوریم؟ ساده‌ترین راه این است که هزینه‌ها را کاهش دهیم و امیدوارم این مسأله در دستور کار قرار گیرد.»

متاسفانه تصویب شد، اما معاونت حمل‌و‌نقل باید از طریق وام 75‌هزار میلیاردی پول بگیرد

محسن‌هاشمی  هم دراین‌باره گفت:  «در مصوبه ستاد ملی کرونا آمده که 75‌هزار‌میلیارد تومان وام به شرکت‌های متضرر از کرونا اختصاص داده شود به شرط آن‌که کسی را اخراج نکرده باشند. در نتیجه معاونت حمل‌و‌نقل که کسی را اخراج نکرده، می‌تواند از این روش‌ها هم برای تأمین اعتبار استفاده کند.» پس از این تصویب محسن‌هاشمی گفت:  «متاسفانه تصویب شد، اما معاونت حمل‌و‌نقل باید از طریق وام 75‌هزار میلیاردی پول بگیرد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.