محمود فکری سرمربی استقلال شد

بعد از کش و قوس های فراوان، محمود فکری به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد

با صدور رضایت نامه از سوی باشگاه نساجی، محمود فکری به عنوان سرمربی جدید تیم استقلال انتخاب شد.

استراماچونی، الکساندر نوری، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام مربیانی بودند که مسئولان استقلال در هفته‌های اخیر برای نشاندن آن‌ها روی نیمکت تیمشان تلاش کردند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. امروز بازهم آبی‌ها سراغ مربی‌ای رفتند که برای لیگ بیستم با یک تیم دیگر قرارداد داشتند و برای عقد قرارداد با استقلال نیاز داشت که رضایت‌نامه‌اش را بگیرد.

از میان گزینه‌هایی همچون فرهاد مجیدی، محمد تقوی، مهدی پاشازاده و محمود فکری، هیات مدیره استقلال در شرایط فعلی رای به انتخاب فکری داده که یک نیم فصل موفق را در نساجی سپری کرد. فکری که با وجود رسیدن به سن 51 سالگی تجربه چندانی در لیگ برتر ندارد، سال‌ها کاپیتان استقلال بود و در چند مرحله هم به عنوان دستیار روی نیمکت استقلال نشسته است.

قطعا محمود فکری علاقه زیادی برای رسیدن به نیمکت استقلال داشت، اما تعهدی که به نساجی داده بود و قراردادی که با این باشگاه برای لیگ بیستم امضا کرده بود، اجازه نمی‌داد که او با خیال راحت به استقلالی‌ها جواب مثبت بدهد. البته در اوایل فصل نقل و انتقالات و قبل از اعزام استقلال به قطر با سرمربیگری نامجومطلق، مدیران نساجی گفته بودند که حاضرند فکری را بدون هیچ حرف و حدیثی به استقلال منتقل کنند، اما حالا که کمتر از یک ماه تا آغاز لیگ بیستم باقی مانده، شرایط متفاوت است.

در رسانه‌ها بحث صدور رضایت‌نامه توسط نساجی در گروی دریافت 4 میلیارد تومان پول از استقلال مطرح شد؛ اگرچه این موضوع با واکنش متفاوتی از سوی مدیران نساجی مواجه شد. علیرضا اسدی، عضو هیات مدیره این باشگاه بعدازظهر امروز گفت: «این انتقال‌ها و جابه‌جایی‌ها در فوتبال معمول است اما باید دوطرف به توافق برسد. آقای فکری هم اگر بخواهد به استقلال برود،‌ باید باشگاه را راضی کند. همه این مسائل در قرارداد آقای فکری آمده است. باید ایشان شرایط نساجی را هم در نظر بگیرد. حال ممکن است مبلغ مورد توافق بالای 4 میلیارد باشد یا کمتر از 4 میلیارد. قطعا ما تصمیمی می‌گیریم که به سود باشگاه نساجی باشد. باید منافع باشگاه ما تامین شود.»

مدیران استقلال هم که می‌دانستند تیمشان تنها تیم بدون سرمربی لیگ برتر است و وقت چندانی هم برای شروع تمرینات با حضور سرمربی جدید ندارند، سرعت را در دستور کار قرار دادند. محمود فکری در نهایت با تلاش خود و انعطلاف مدیران نساجی توانست رضایت نامه اش را بگیرد و راهی استقلال شود تا دیگر مدیران تیم آبی پوش پایتخت سراغ گزینه بعدی نروند.

جالب اینکه بلافاصله بعد از رسیدن خبر توافق استقلال با فکری، چند بازیکن همدوره‌ای او همچون علیرضا نیکبخت‌واحدی از کاپیتان سابق خود حمایت کردند. محمود فکری که در دوران بازیگری خود هم کاملا کم حاشیه و متعصب بود، شاید بتواند استقلال را که چند سالی است دچار یک ویروس شده و نمی‌تواند نتایج مورد علاقه هوادارانش را بگیرد، از این وضعیت خارج کند.

البته با توجه به مطرح شدن نام گزینه‌هایی همچون استراماچونی و الکساندر نوری، به نظر می‌رسد اعلام نام هر گزینه دیگری به عنوان سرمربی استقلال می‌تواند با واکنش منفی هواداران مواجه شود. محمود فکری هم برای اینکه بتواند به عنوان سرمربی هم مثل کاپیتان سابق خودش را در دل هواداران آبی جا کند، کار دشواری خواهد داشت.

حالا او کمتر از یک ماه فرصت دارد تا هم بازیکنانش مدنظرش را جذب کند و هم تیمی آماده را راهی لیگ بیستم کند که تنها هدفش پس گرفتن عنوان قهرمانی بعد از 8 سال خواهد بود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.