جزئیات تصمیم جدید درباره کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور با مصوبه این شورا در سال ۹۹ با اعمال ۳۰ درصدی کلید خورد

تاثیر این نمره در کنکور سال آینده ۴۰ درصد و از سال ۱۴۰۱ به بعد ۶۰ درصد است و به گفته دبیر این شورا از سال ۱۴۰۴ با احتساب نمره ۳ سال آخر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور پیشتر به اجرای طرح جدید ساماندهی نظام سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها اشاره کرده و گفته بود که ۶۰ درصد معدل سال آخر دبیرستان و ۴۰ درصد نمره آزمون سنجش تخصصی به عنوان معیار ورود به دانشگاه ها تصویب شده است.

کبگانیان در پاسخ به این سوال که در مصوبه نحوه پذیرش دانشجویان در کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ که قرار است ۶۰ درصد براساس سوابق تحصیلی و ۴۰ درصد نمره کنکور باشد، بحثی تحت عنوان «پذیرش» ذکر و گفته شده که این پذیرش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت می گیرد، این موضوع در چه مرحله ای است، اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۱ ما ۳۰ درصد را به ۴۰ درصد تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در نمره کنکور تغییر دادیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز ۶۰ درصد نمره کنکور بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود که فعلا بر اساس نمره پایه دوازدهم است.

او تصریح کرد: مصوبه این موضوعات را در جلسات هفته‌های گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم و قرار است در آینده توسط ریاست جمهور ابلاغ شود. کبگانیان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ امتحانات نهایی پایه دوازدهم کاملا امن و به صورت تشریحی خواهد بود. بر این اساس ۶۰ درصد نمره کنکور بر اساس سوابق تحصیلی اعمال خواهد شد و ۴۰ درصد بر اساس نمره کنکور سراسری اختصاصی که توسط وزارت علوم و سازمان سنجش برگزار می شود، محاسبه می شود.

او خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ برای پایه یازدهم و دوازدهم این امتحانات برگزار می‌شود و افرادی که وارد پایه یازدهم می‌شوند باید از اکنون برای کنکور سراسری آماده شوند چون برای ۱۴۰۳ دو سال امتحانات نهایی آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: اما در سال ۱۴۰۴ دیگر نمره امتحانات هر سه سال آخر دبیرستان به عنوان سوابق تحصیلی مرجع ۶۰ درصد نمره کنکور خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. میلاد می‌گوید

    سلام آیا این مصوبه حقیقت داره که از سال ۱۴۰۲ دانشگاه میتونن شرط معدل برای پذیرش بزارن ؟ تروخدا جواب بدید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.