دورکاری در انتظار موافقت وزارت کشور

موج سوم کرونا در تهران پیش از موعد شروع شد. رئیس ستاد کرونای تهران هم معتقد است این شهر یک‌سری مداخلات جدیدتر دارد. او گفته بود اگر مداخلات جدی صورت نگیرد، هفته‌های سختی را خواهیم داشت. قبل از این هم کارمندان دولت به دورکاری رفته بودند. دورکاری که تا آخر شهریورماه دوام آورد تا دوباره کارمندان در خیابان‌های شهر تردد کنند.

میزان تراکم جمعیت و تردد در پایتخت باید کاهش پیدا کند که در این زمینه پیشنهاد دورکاری با توجه به حضور ۴۸۰هزار کارمند ستادی و ۱۶۰هزار کارمند ملی ضروری به نظر می‌رسد

شهروندآنلاین- زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی را مهم‌تر از دورکاری کارمندان دانست. «باید ببینیم دورکاری چقدر اثر داشته و باید این را دانست زمانی که کارمندان در محیط کار حضور پیدا نمی‌کنند، نباید به سفر یا گردش بروند که باعث افزایش شیوع بیماری می‌شود. این پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات دیگر است که ویروس کرونا را کنترل خواهد کرد که باید رعایت شود و صرف دورکاری تأثیر چندانی نخواهد داشت.»

استاندار تهران از فرستادن پیشنهادهای مختلف به وزارت کشور خبر داده است. «میزان تراکم جمعیت و تردد در پایتخت باید کاهش پیدا کند که در این زمینه پیشنهاد دورکاری با توجه به حضور ۴۸۰هزار کارمند ستادی و ۱۶۰هزار کارمند ملی ضروری به نظر می‌رسد.»

میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو به‌طور میانگین ۳۵درصد و درحوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ۵۵درصد برآورد شده

استاندار تهران البته معتقد است تعطیلات هفته‌های گذشته و سفرها سبب افزایش میزان شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور و به‌ویژه استان تهران شده ‌است.

انوشیروان محسنی‌بندپی گفته بود با توجه به شرایط فعلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. «میزان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو به‌طور میانگین ۳۵درصد و درحوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی ۵۵درصد برآورد شده که با این شرایط نیازمند اقدامات مناسب برای کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.»

استاندار تهران معتقد است، نظارت بر فعالیت اصناف و پاساژها باید تشدید شود؛ چون بعضی از آنها دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، ضمن اینکه در این زمینه تصمیم‌ها باید طولانی‌مدت درنظر گرفته شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد. «این پیشنهادها و همچنین مواردی همچون اعمال جریمه برای مسافرت‌های غیرضروری را به ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام می‌کنیم تا بتوانیم شرایط تهران را به درستی مدیریت کنیم.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.