مرگ در مانور ایستگاه شماره هفت

آتش نشان اصفهانی در حین عملیات فرضی جان خود را از دست داد

حادثه تلخ دیگری برای منجیان کشور رقم خورد. یک آتش‌نشان دیگر جان باخت. اما این‌بار نه در جدال با آتش، در اجرای مانور عملیاتی امداد و نجات  ایستگاه شماره ۷ سازمان آتش نشانی اصفهان . عزیزالله اکبری نیسیانی همان آتش‌نشان جوانی است که صبح دوشنبه سرنوشتش با مرگ گره خورد. مرگی که نه خودش و نه دیگر مردان آتش تصورش را هم نمی‌کردند.

ساعت 11:25 صبح دوشنبه بود که ماموران اورژانس آژیرکشان به سمت بیمارستان کاشانی اصفهان حرکت کردند. باید مردی را به بیمارستان انتقال می‌دادند که 2 سالی  آتش‌نشان بود .

عزیزالله اکبری آتش نشان

 

2‌سال سخت را گذرانده بود. 2‌سال در عملیات‌ها و حوادث خطرناک  در دل آتش جنگید اما این بار قرعه به نامش نبود . یک حادثه یک اتفاق ورق زندگی‌اش را برگرداند. به بیمارستان نرسیده بود که نفسش قطع شد، ضربان قلبش ایستاد و برای همیشه چشمانش را بست.

دوشنبه تلخ

آتش‌نشانان ایستگاه 7 اصفهان دوشنبه تلخی را از سر گذراندند. دوشنبه‌ای که عزیزالله را  از دست دادند. مردی که  حالا دختر و پسرش  انتظارش را می‌کشند و همسر باردارش منتظر یک تماس هرچند کوتاه او است.

مادر می‌خواهد دختر 14 ساله‌اش را آرام کند و تسکینی  بر قلب پسر 5 ساله‌اش باشد اما دردمند‌تر از آن است که  این روز و این ساعت‌ها حتی بتواند کلامی ادا کند. دلش بی‌قرار است و قلبش اندوهگین. اشک چشمانش قطع نمی‌شود؛ می‌بارد. همیشه دلشوره داشت اما این‌بار بیشتر. اما چه کسی تصورش را می‌کرد که مرد آتش در یک مانور آن هم در مقر همیشگی‌شان قربانی شود.

گهگاهی در ایستگاه‌شان مانور برگزار می‌شد. اما این‌بار متفاوت بود. مانور بود، یک امداد و نجات فرضی.۱۰ مرد آتش‌نشان اصفهانی با زنگ مانور به صف شدند. عملیات کلید خورد. امدادرسانی شروع شد .موانع فرضی؛پرش از ارتفاع،اما یک حادثه یک ضربه همه نگاه‌ها را به عزیزالله معطوف کرد.

 

یک آتش نشان حرفه ای

فرهاد کاوه آهنگران،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان درباره این حادثه تلخ به «شهروند» گفت: «عزیزالله اکبری راننده پایه یک شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان بود که ۲‌سال پیش، پس از آموزش‌های استاندارد در سازمان آتش‌نشانی استخدام شد. خیلی پرتلاش و سختکوش بود که در مدت زمان کوتاهی یک آتش‌نشان حرفه‌ای شده بود.»

روزهایی در ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تمرین و آموزش اختصاص داده شده است که ماموران باید عملیات نجات، جدال با آتش و امدادرسانی در ارتفاع و اعماق زمین را تمرین کنند. صبح دوشنبه هم ماموران ایستگاه ۷اصفهان برنامه مانور فرضی داشتند. برنامه‌ای که از پیش طراحی شده بود و براساس پیشنهاد خود آتش‌نشانان، این‌بار عملیات امداد و نجات را تمرین کنند.

فرهاد کاوه درادامه می گوید:«ماموران در حین عملیات بودند که ناگهان عزیز الله تعادلش را از دست داد و سرش به جدول برخورد کرد. همزمان ماموران اورژانسی که در ایستگاه مستقر بودند او را به بیمارستان منتقل کردند اما این قهرمان که ماموریت‌های ویژه و سخت در کارنامه کاری‌اش دارد پیش از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد. پیکر این مرد آتش به پزشکی قانونی منتقل شده است تا متخصصان علت شهادت همکارمان را بررسی کنند. همزمان سازمان آتش‌نشانی اصفهان هم پیگیر این حادثه است. تحقیقات هم ادامه دارد»

او همچنین گفت:  «عزیزالله اکبری ۳۶ساله یک دختر و پسر داشت و قرار بود یک بار دیگر پدر شود .خانواده و همکارانش شرایط خوبی ندارند. سازمان آتش‌نشانی در بهت و شوک بزرگی است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.