ترامپ بازگشت؛ بدون ماسک

شوی تبلیغاتی جدید در کاخ سفید

دونالد ترامپ به مردم گفته که از کرونا نترسید و در میان شگفت زدگی اطرافیان بدون ماسک در کاخ سفید می چرخد

شهروند آنلاین: رئیس جمهور آمریکا با وجود بیماری مسری کرونا در شرایطی به کاخ سفید بازگشت که باز هم توجه چندانی به توصیه‌های بهداشتی نداشت و این موضوع سوژه رسانه‌ها شد.

ترامپ علیرغم این که در نزدیکی کارکنان خود ایستاده بود، بلافاصله ماسک صورت خود را برای عکسبرداری از صورتش برداشت.

رئیس جمهور آمریکا پس از سه روز اقامت در یک بیمارستان نظامی برای درمان علائم ویروس کرونا، درست قبل از ساعت ۷ عصر به وقت محلی ایالات متحده از هلیکوپتر Marine One پیاده شد و از پله‌های بخش جنوبی کاخ سفید بالا رفت. او جلوی در ورودی توقف کرد و هنگام عکسبرداری با بی پروایی ماسک خود را برداشت.

ترامپ هنگام تماشای بلند شدن Marine One نیز دست تکان داد و یکی از عکاسان که بسیار نزدیک وی ایستاده بود گفت که وی کمی دشوار نفس می‌کشیده است. ترامپ در به سرعت فیلم بازگشت خود را توییت کرد و برخی از توصیه‌های وی در این توییت کاملاً خلاف اطلاعات پزشکان برای کنترل انتشار این ویروس بود که بسیاری را به کام مرگ کشانده است. او نوشت: «اجازه ندهید ویروس بر شما مسلط شود. از آن نترسید. ما بهترین تجهیزات پزشکی را در اختیار داریم. ما بهترین دارو‌ها را داریم که همگی اخیراً تولید شده اند.»

درواقع گویی ترامپ خطر ویروس را کاملا خنثی شده می‌داند و حتی مردم را به انجام رفتار‌های بی پروا سوق می‌دهد. رئیس جمهور، که پیشتر از این نیز به دلیل سرپیچی از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی مورد انتقاد قرار گرفت، افزود: «من می‌دانم که یک خطر وجود دارد، اما مشکلی نیست؛ و حالا من بهتر شده ام و شاید مصونیت داشته باشم. نمی‌دانم! اما اجازه ندهید که ویروس بر زندگی شما مسلط شود.»

منتقدان ترامپ از جسارت رئیس جمهور متحیر شدند و رفتار‌های وی را بسیار اشتباه و بی پروا ارزیابی کرده اند که منافات کاملی با استاندارد‌های پزشکی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.