داستان دنباله‌دار کرونا و سطوح!

ویروس کرونا از راه سطوح منتقل می‌شود یا نمی‌شود؟ تحقیقات جدید می‌گوید از دستگیره‌های در و کلیدهای برق نترسید!

مطالعه جدیدی در دانشگاه کالیفرنیا حکایت از این دارد که ویروس کرونا از طریق سطوحی مثل دستگیره در، کلید برق یا سطح میز منتقل نمی‌شود، یعنی رعایت فاصله فیزیکی و پوشیدن ماسک مهم‌تر از شستن دست‌هاست. پروفسور مونیکا گاندی، استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا گفت که ویروس از طریق ترشحات بینی و دهان منتقل می‌شود.

شهروندآنلاین: برخی تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا از طریق دستگیره‌های در و کلیدهای برق منتقل نمی‌شود.

مونیکا گاندی، استاد پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا گفت: «مسأله سطوح اصلا مطرح نیست.»

او اضافه کرد ویروسی که روی سطوح باقی می‌ماند، آنقدر قوی نیست که افراد را بیمار کند.

این تحقیق نشان می‌دهد اقداماتی از قبیل شستن دست و لمس نکردن صورت برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت کمتری نسبت به فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک دارد.

بر اساس یافته‌های این مطالعه، ضد عفونی کردن مداوم سطوح با مواد آنتی باکتریال- کاری که بسیاری در طول همه‌گیری انجام داده‌اند- ممکن است ضروری نباشد.

 بر اساس تحقیق جدید انشگاه کالیفرنیا، ضد عفونی کردن مداوم سطوح با مواد آنتی باکتریال- کاری که بسیاری در طول همه‌گیری انجام داده‌اند- ممکن است ضروری نباشد. این تحقیق می‌گوید رعایت فاصله فیزیکی و پوشیدن ماسک مهم‌تر است.

پروفسور گاندی به وب‌سایت علمی Nautilus آمریکا گفت: «ویروس کرونا از راه سطوح منتقل نمی‌شود.»

او افزود: «در ابتدای همه‌گیری کرونا، ترس بسیاری از انتقال فومیت (شیء یا ماده غیر زنده که ارگانیسم‌های عفونی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را حمل می‌کند) وجود داشت.»

گاندی ادامه داد: «ما اکنون می‌دانیم اساس گسترش ویروس کرونا از راه لمس سطوح یا چشم نیست.»

او گفت: «انتقال ویروس با نزدیک شدن به کسانی که ویروس را از راه بینی و دهان خود منتشر می‌کنند، رخ می‌دهد، بی آنکه در بیشتر موارد از کاری که می‌کنند آگاهی داشته باشند.»

تحقیقات جداگانه منتشر شده در Lancet (مجله پزشکی عمومی هفتگی که قدیمی و در جهان شناخته‌شده است. این مجله در لندن، نیویورک و پکن دفتر تحریریه دارد) نشان داده است که خطر ویروس کرونایی که مدت طولانی روی سطوح باقی مانده، بسیار کم است.

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.