سیگنال خریداران به بورس امروز /شاخص تغییر جهت می دهد؟

پیش بینی بازار سهام دوشنبه 2 اسفند 1400

معاملات روز دوشنبه با توان برابر خریداران و فروشندگان دنبال می شود

به گزارش اقتصادنیوز ، در شرایطی معاملات بازارهای سهام در روز یکشنبه با شرایط نزولی روبه رو شد که شاخص کل بورس همچنان در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد سپری و دنبال می شود.

شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که همچنان خروجی پول حقیقی ها از بازار سهام ادامه دارد و ارزش معاملات خُرد بازار سهام بالای 3 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

دست و پای خریداران در بورس و فرابورس بسته نیست

شاخص کل بورس در 10 روز گذشته درجا زده و این درحالیست که در معاملات روز یکشنبه شاخص سمت و سوی نزولی به خود گرفت. با این وصف دیگر شاخص های عملکردی شرایط را فعلا در وضعیت نسبتاً برابر خریداران و فروشندگان قرار داده است.

سرانه معاملاتی حقیقی ها نشان می دهد که اگر چه شاخص کل بورس ریزش 0.6 درصدی را در روز یکشنبه ثبت کرد اما آمارها نشان می دهد که در همین روز معامله گران بیشتر خریدار بودند تا فروشنده. البته توان صف های خرید و فروش نیز نشان می دهد که توان صف های خرید و فروش هم در طول روند معاملات حالت برابر به خود گرفته است.

اگرچه در طول روند معاملات روز یکشنبه فاصله فروشندگان از خریداران بیشتر شد اما در پایان معاملات خریداران خود را به موقعیت فروشندگان نزدیک کردند و بازار در شرایط نسبتا برابری به پایان رسید.

معاملات روز دوشنبه از حیث توان خریداران و فروشندگان می تواند سیگنال مثبتی به بازار دهد که بورس بازان در روز دوشنبه در سمت تقاضا بی دست و پا نیستند. از این رو شاخص کل بورس می تواند تغییر جهت دهد و مثبت شود.

 پیش بینی احتمالی بورس امروز و فرابورس امروز

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز نشان می دهد که به دلیل برابری موقعیت فروشندگان و خریداران و شرایط انتظاری معامله گران، بازار در روز دوشنبه احتمالا در شرایط مشابهی با روزهای قبل دنبال شود. با این وصف شاخص کل بورس در صورت فعال شدن و تحرکات سمت تقاضا، می تواند تغییر جهت دهد و مثبت شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.