لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود

عضو ستاد ملی کرونا از لغو جلسه سران قوا دفاع کرد و خواستار از‌سرگیری دورکاری‌ها شد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید: وضعیت اپیدمی کرونا در ایران هیچ وقت به این وحشتناکی نبوده، هر گونه تجمعی باید لغو شد. لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود و مجلس و بقیه ادارات هم باید یا تعطیل یا بسیار خلوت شوند.

شهروند‌آنلاین- جلسه سران قوا که قرار بود امروز سه‌شنبه به میزبانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، در مجلس برگزار شود از سوی حسن روحانی رئیس جمهور لغو شد.گفته شده دلیل لغو این جلسه حضور رئیس مجلس در بین بیماران کرونایی و احتمال انتقال بیماری به حسن روحانی بوده است.

کرونا با هیچ‌کس شوخی ندارد

مینو محرز می‌گوید: در صورتی که در جلسه سران قوا تجمعی بین افراد بوده، لغو آن در شرایط بحرانی کنونی کرونا تصمیم درستی بوده است. کرونا با هیچ کس شوخی ندارد و باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیر اداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هر گونه تجمع در محیط های بسته در شرایط کنونی خطرناک است.

محمدباقر قالیباف ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) داشت و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفت‌وگو کرد.

باید همه تجمعات و جلسات اداری و غیر اداری تا جای ممکن به صورت مجازی و از راه دور برگزار شود. هر گونه تجمع در محیط های بسته در شرایط کنونی خطرناک است

مجلس هم باید تعطیل شود

این عضو ستاد ملی کرونا به ایرنا می‌گوید: جلسات در فضاهای بسته به خصوص اگر زمان جلسه طولانی باشد، حتما در انتقال بیماری موثر است، مجلس هم باید تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد. چون نمایندگان مجلس در کنار هم با فاصله اندک هستند و اگر نمی توانند حداقل باید فاصله صندلی ها را زیاد کنند و اگر نمی توانند فاصله گذاری را رعایت کنند، برگزاری حضوری جلسات مجلس نیزخطرناک است، در ادارات نیز باید از برگزاری جلسات و تجمعات و حضور جمعی کارکنان در کنار هم جلوگیری شود.

در بدترین شرایط کرونا از زمان شروع این اپیدمی در ایران هستیم

به گفته محرز اجرای دورکاری ها تا حدی به کاهش موارد ابتلا به کرونا کمک کرد اما لغو دورکاری ها، برگزاری تجمعات مختلف و مسافرتها به موج جدید کرونا دامن زد و اکنون در بدترین شرایط کرونا از زمان شروع این اپیدمی در ایران هستیم. در این شرایط هر گونه رفت و آمد و مراوده انسانها با یکدیگر موجب گسترش و سرایت بیشتری یبماری کووید۱۹ می شود و به سیر صعودی بیماری دامن می زند.

آی سی یو خالی در بیمارستانها نداریم

این متخصص عفونی تاکید می‌کند: بیمارستانها پر شده و جای خالی ندارند و اگر فردی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شود، امکان پذیرش او در بیمارستان وجود ندارد، آی سی یو خالی در بیمارستانها نداریم و حتی در برخی بیمارستانها اکسیژن کافی برای مراقبت از بیماران وجود ندارد.

در این شرایط مهمترین اقدام خلوت کردن اماکن عمومی و جلوگیری از تجمعات است، باید با دورکاری و برگزاری جلسات به صورت مجازی از افزایش بیشتر موارد بیماری که به افزایش مرگ انسانها منجر شده جلوگیری کنیم

این فوق تخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه تجارب خوبی برای درمان کووید۱۹ در ماههای گذشته به دست آورده ایم، می‌افزاید: “از نظر علمی و دانش درمان کمبودی نداریم، داروهای لازم هم در دسترس است اما امکانات و تجهیزات بیمارستانی کافی وجود ندارد.  از گذشته نیز فقط بیماران بدحال را در بیمارستان بستری می‌کردیم و بیمارانی که بدحال نیستند به صورت سرپایی دارو می‌گیرند و در خانه استراحت می‌کنند اما حتی برای بیماران بدحال نیز تخت بیمارستانی کافی نداریم و به سمتی می رویم که باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم و الیته بیمارستان صحرایی نیز تاکنون ایجاد نشده است .”

مهمترین اقدام خلوت کردن اماکن عمومی است

به گفته این عضو ستاد ملی کرونا در این شرایط مهمترین اقدام خلوت کردن اماکن عمومی و جلوگیری از تجمعات است، باید با دورکاری و برگزاری جلسات به صورت مجازی از افزایش بیشتر موارد بیماری که به افزایش مرگ انسانها منجر شده جلوگیری کنیم.

گفتنی است جلسه ای که قرار بود امروز برگزار شود، دومین جلسه سران قوا بود. اولین جلسه سران قوا به میزبانی رئیس جمهور روز یکشنبه 23 شهریور در ریاست جمهوری برگزار شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.