عصر جدید در تکواندو با ساعی

بعد از یک‌ماه‌ونیم کش‌وقوس بالاخره رئیس جدید فدراسیون تکواندو حکم خود را دریافت کرد

فدراسیون تکواندو 21 سال با مدیریت پولادگر به کار خود ادامه داد و حالا با ورود هادی ساعی به‌عنوان یک مدیر جوان عصر جدیدی را در این فدراسیون شاهد خواهیم بود.

روز 15 دی‌ماه بود که هادی ساعی در رقابت با سیدمحمد پولادگر، رئیس سابق فدراسیون تکواندو موفق شد با 29 رأی در انتخابات پیروز شود. در حالی‌که پولادگر 27 رأی کسب کرده بود و معاون وزیر ورزش به‌عنوان رئیس مجمع رأی نداده بود، برخی اعتقاد داشتند قانون نصف به علاوه یک رعایت نشده است. همین موضوع باعث شد تا کار به معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و استعلام از این نهاد برسد.

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و در حالی‌که برخی از اعضای مجمع در دیوان عدالت اداری هم شکایت خود را ثبت کردند، بالاخره یکشنبه شب سیدحمید سجادی با استناد به پاسخ مثبت معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری، حکم ریاست ساعی را صادر کرد.

بدین‌ترتیب ریاست 4 ساله هادی ساعی در تکواندو آغاز شده و پولادگر نیز به‌عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش با او همکاری می‌کند.

اما به‌نظر می‌رسد با ورود ساعی و تزریق خون تازه به رگ‌های تکواندو، بعد از 21 سال شاهد اتفاقات جدید و تصمیمات کلیدی باشیم؛ اتفاقی که می‌تواند تنها راه برای احیای تکواندو و بازگرداندن آن به روزهایی باشد که در سطح جهان و المپیک مدال‌های خوش‌رنگی را کسب می‌کرد.

هادی ساعی که پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران با کسب دو طلا و یک برنز در سه دوره متوالی المپیک به‌شمار می‌رود، احتمالا همچون علیرضا دبیر می‌تواند تغییراتی کلیدی در بخش فنی تیم‌های ملی به‌وجود بیاورد. رئیس فدراسیون تکواندو در این‌باره می‌گوید: «ابتدا قصد داریم کمیته فنی را تشکیل دهیم. هر تصمیمی که کمیته فنی درباره کادرفنی تیم‌های ملی بگیرد، انجام خواهد شد.»

تکواندوی ایران میزبانی چهار رویداد مهم را در اسفندماه در کیش پیش روی خود می‌بیند که برگزاری باشکوه این رویدادهای بین‌المللی می‌تواند اولین آزمون مهم ساعی در رأس فدراسیون تکواندو باشد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.