پرسپولیس از حضور در فینال آسیا محروم می‌شود؟

هوشنگ نصیرزاده در گفت و گو با «شهروند آنلاین» به بررسی موارد حقوقی شکایت النصر پرداخت

موضوع شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس بعد از مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده و حالا نگرانی هایی بابت هواداران سرخ‌پوش وجود دارد. کنفدراسیون فوتبال آسیا از پرسپولیس خواسته تا روز پنجشنبه مستندات خود را در این خصوص ارائه کند و باید دید حکم AFC در این باره چه خواهد بود.

مساله اصلی شکایت النصر عربستان این است که آنها اعتقاد دارند پرسپولیس در زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته بوده اقدام به ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود کرده و از این نفرات در لیگ قهرمانان بهره برده است. این در حالی است که مسئولان پرسپولیس  و وکیل برانکو ایوانکوویچ که با شکایت او پنجره پرسپولیس موقتا بسته شده بود، در این خصوص همه مسائل را رد می‌کنند. ظاهرا پرسپولیس در مدت زمان قانونی پول برانکو را پرداخت کرده و مدیران باشگاه مدعی‌اند این مساله مشکلی ایجاد نمی‌کند.

بعضی‌ها تصور می‌کنند که پنجره نقل و انتقالاتی 75 روزه به صورت یکپارچه دیده می‌شود،در حالی که اگر پنجره باز باشد و شما قراردادی را ثبت کنید، موضوع پایان یافته تلقی می‌شود. پس استفاده پرسپولیس از بازیکنان جدید به هیچ عنوان غیرقانونی نیست و نماینده ایران به طور قطع در فینال لیگ قهرمانان بازی می‌کند.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال ایران یکی از افرادی است که می‌تواند در این خصوص توضیح بدهد. او در گفت و گو با «شهروند آنلاین» درباره شکایت باشگاه النصر عربستان از پرسپولیس اینطور توضیح می‌دهد: « برانکو و وکیلش تعمدا زمانی را انتخاب کرده بودند که برای نقل و انتقالات پرسپولیس مشکل ایجاد کنند. هرچند وکیل این مربی در حال تکذیب تبعات ناشی از شکایت آنها به فیفا است اما آشکارا مشخص است که آنها در نامه نگاری به فیفا نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس را هدف گرفته‌اند.»

این کارشناس حقوقی فوتبال در ادامه می‌گوید:‌«وقتی فیفا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند پرسپولیس برای تامین نظر برانکو یکماه فرصت دارد، به معنای آن است که در این یکماه تمام رفتارهای پرسپولیس برای ثبت قرارداد بازیکنانش قانونی است. چون در دنیا نقل و انتقالات به صورت سیستمی و بارگذاری مدارک در رایانه انجام می‌شود و بستن پنجره نیز توسط فدراسیون‌ها می‌تواند این بارگذاری را متوقف کند.پس وقتی فیفا یکماه به پرسپولیس فرصت می‌دهد که بدهی خود با برانکو را تسویه کند، به مفهوم آن است که در این یکماه تمام رفتارهای پرسپولیس و ثبت قرارداد بازیکنانش قانونی بوده ودر این شرایط قضاوت کردن درباره این پرونده نیز راحت است. چون عدد وجود دارد و تاریخ مشخص می‌کند که تخلفی صورت گرفته یا خیر.»

نصیرزاده با بیان اینکه پرسپولیس تخلفی در این خصوص نکرده، تاکید می کند: «هرچند پنجره پرسپولیس در میانه نقل و انتقالات بسته شده، ولی تا قبل از آن هرآنچه به ثبت رسانده غیرقانونی نیست و اگر مسائل حاشیه‌ای دخالتی در حکم نداشته باشد، شکایت النصر به جایی نخواهد رسید. زیرا پرسپولیس در فرجه زمانی کاملا قانونی قرارداد بازیکنانش را به ثبت رسانده وآنها را به قطر برده است.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «بعضی‌ها تصور می‌کنند که پنجره نقل و انتقالاتی 75 روزه به صورت یکپارچه دیده می‌شود،در حالی که اگر پنجره باز باشد و شما قراردادی را ثبت کنید، موضوع پایان یافته تلقی می‌شود. پس استفاده پرسپولیس از بازیکنان جدید به هیچ عنوان غیرقانونی نیست و نماینده ایران به طور قطع در فینال لیگ قهرمانان بازی می‌کند.»

نصیرزاده حرف‌هایش را اینگونه به پایان برد:‌«بردهایی که تیم های ایرانی در مسابقات بین‌المللی به دست می‌آورند، ابلاغ توانمندی جوانان این سرزمین به آسیا است و همه ما باید در منافع این بردها شریک باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.