۲۸۲ نفر از اوباش سطح‌دار دستگیر شدند

اجرای طرح ویژه ضربتی پلیس در تهران

طرح ویژه ضربتی پلیس با هدف دستگیری مجرمان و سارقان مسلح در پایتخت اجرا شد. در این طرح 282 اوباش دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات این طرح گفت: «در بخش پلیس امنیت عمومی ۲۸۲ نفر از اوباش که ۷۹ نفر سطح‌دار و ۱۹ نفر حامل سلاح بودند، دستگیر شدند. ۲۹ نفر از این افراد تولیدکننده موادمخدر بودند. همچنین ۵۲ نفر از اوباش دستگیرشده علاوه بر اوباشگری اقدام به توزیع موادمخدر و گرداندن مراکز قمار و فساد می‌کردند. از ۸۸۰ واحد صنفی بازدید شد که ۵۲ مورد از این واحد‌ها دارای تخلف بودند.»

او با اشاره به اقدامات پلیس در یگان انتظامی پیشگیری گفت: «در این رابطه ۹۴۲ پرونده سرقتی شناسایی شد. ۳ هزار و ۹۶۲ مورد از اموال مسروقه شهروندان نیز کشف شد. همچنین از یک انبار ۳۰ تن برنج احتکاری کشف شد. ۵۵ باند سارقان حرفه‌ای توسط همکارانم در پلیس آگاهی شناسایی شدند. ۲۵۸ سارق که ۴۷ نفر از آنها اقدام به سرقت به عنف می‌کردند، دستگیر شدند. ۶۹ نفر از سارقان دستگیرشده اقدام به سرقت منازل و اماکن می‌کردند. همچنین ۴۸ نفر از این افراد، سارق موتورسیکلت و خودرو، ۶۰ نفر از آنها جاعل و کلاهبردار، ۱۳ نفر اقدام به قتل مسلحانه و آدم‌ربایی کرده بودند. ۲۱ نفر از افراد محکوم فراری بودند، همچنین افراد دستگیرشده به ۳ هزار و ۳۱۰ سرقت نیز اعتراف کردند.»

انهدام دو باند قمار

رئیس پلیس تهران با اشاره به اقدامات پلیس فتا در این طرح گفت: «۱۴ متهم که اقدام به اوباشگری در فضای مجازی می‌کردند، دستگیر شدند. همچنین یک‌نفر از افراد که در امر توزیع سلاح‌ومهمات در فضای مجازی بود نیز شناسایی شد. ۲۴۰ هزار مورد از انواع دارو‌های درمانی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و توزیع آن می‌کردند، کشف شد.»

سردار رحیمی با اشاره به انهدام ۵ باند در زمینه توزیع دارو و ۲ باند قمار، گفت: «۱۷ کلاهبردار تلفنی و اعضای یک باند چهارنفره فیشینگ که با ۲۱۰ کارت بانکی ۳۲۰ میلیون‌تومان از حساب شهروندان برداشت کرده بودند، دستگیر شدند. همکارانم در پلیس مبارزه با موادمخدر با اجرای ۲۶۲ فقره حکم قضائی اقدام به انهدام ۵ باند خریدوفروش مواد کردند. در این بین یک‌تن و ۴۱۸ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد، همچنین هزارو ۳۵۶ خرده‌فروش نیز در این‌باره دستگیر شدند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.