جزئیات تحریم‌های آمریکا علیه روسیه/ بایدن: پوتین فشار را بیشتر کند، فشار را بیشتر می‌کنیم

در پی تحولات جدید در بحران اوکراین، آمریکا چند شخصیت و بانک روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در پی اقدام مسکو مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک جزئیات تحریم چند شخصیت و بانک روسیه را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی (VEB) ونش اکونومبانک و بانک Promsvyazbankروسیه در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرده است این دو نهاد مالی روسیه در تامین مالی بودجه عمومی و دفاعی روسیه نقش بسزایی دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نام چند شخصیت روسی را به همراه اعضای خانواده‌هایشان در فهرست تحریم‌های خود قرار داد و مدعی شد که این افراد جزو حلقه داخلی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه هستند.

همزمان یک مقام آمریکایی اعلام کرد تحریم‌هایی که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا علیه دو موسسه مالی روسیه اعلام کرد، به این معنی است که آنها نمی‌توانند با آمریکا یا اروپا ارتباطات مالی داشته باشند. این بانک‌ها به منزله یک قلک برای کرملین هستند. این مقام آمریکایی درباره سه شخصیت روسی که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، گفت که آنها در تحریم‌های تحمیل شده به دولت روسیه شریک خواهند بود.

بر اساس اعلام آمریکا، این افراد شامل سرگئی کرینکو معاون اول رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه و پسرش ولادیمیر، الکساندر بورتنیکوف رئیس خدمات امنیتی فدرال روسیه و پسرش دنیس و پتر فرادکوف مدیرعامل شرکت پرومسیاز بانک هستند.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین سخنرانی پس از اقدام رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک با بیان اینکه اقدام ولادیمیر پوتین آغاز تهاجم به اوکراین است، از آغاز وضع تحریم‌ها علیه مسکو و دو موسسه مالی بزرگ روسیه خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت بنابراین اولین مجموعه از تحریم ها علیه روسیه را در پاسخ به اقدامات روز گذشته این کشور اعلام می‌کنم. این تحریم‌ها با هماهنگی نزدیک متحدان و شرکا آماده شده است و اگر روسیه به تشدید شرایط ادامه دهد، این تحریم‌ها نیز تشدید خواهد شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرد ما تحریم‌های مسدود کننده کامل بر دو موسسه مالی بزرگ روسیه وضع می‌کنیم و این موسسات (VEB) و بانک ارتش روسی هستند. او ادامه داد ما تحریم‌های جامع بر بدهی دولتی روسیه وضع می‌کنیم به این معنی که دسترسی دولت روسیه از تامین مالی غرب قطع می‌شود. روسیه دیگر نمی‌تواند در غرب درآمد داشته باشد و نمی‌تواند در بازارهای آمریکا و اروپا به تجارت بپردازد.

بایدن در ادامه گفت ما همچنین علیه شخصیت‌های شناخته شده و خانواده آنها تحریم وضع خواهیم کرد. آنها در سیاست‌های کرملین سهیم هستند و باید در سختی‌ها نیز سهیم باشند. به دلیل اقدامات روسیه، ما با آلمان همکاری می‌کنیم تا پروژه خطر لوله گاز نورد استریم ۲ متوقف شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد همانطور که روسیه به فکر گام بعدی خود است، ما اقدام بعدی خود از جمله تحریم‌های بیشتر را آماده کرده‌ایم تا هزینه سنگین‌تری بر روسیه در صورتی که این کشور به تهاجم خود ادامه دهد تحمیل کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.