کشف علت کاهش سرعت اینترنت: عدم توسعه شبکه

با انتشار گزارش عملکرد اپراتورها کشف شد دلیل کاهش سرعت اینترنت، عدم توسعه شبکه بوده است

گزارش یک ساله عملکرد اپراتورها نشان می‌دهد اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف بر روی سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری بر اساس بررسی‌های گزارش یک ساله وضعیت ارائه سرویس اپراتورها، اعلام کرد: بررسی وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افرایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput)کاربران کاهش داشته است.

مجید حقی تصریح کرد: اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف بر روی سرعت به دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و در واقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

او افزود: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارایه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده است.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.