چالش عجیب والیبال ایران؛ دو بازی در یک روز!

اعلام برنامه لیگ ملت‌های والیبال 2022 نشان می‌‌دهد فشردگی بازی ها کمی آزاردهنده خواهد بود

برنامه ریزی عجیب فدراسیون جهانی باعث شده تا بهروز عطایی از همین حالا برای بازی های تیمش در بهار و تابستان 1401 به فکر فرو برود.

در سالی که دیگر خبری از برگزاری المپیک نیست، لیگ ملت های والیبال 2022 که با حضور 16 تیم برتر جهان برگزار می شود، از اهمیت و جذابیت بالاتری برخوردار خواهد بود. ایران هم که در یک دهه اخیر یکی از پایه های ثابت این مسابقات بوده، بدون اینکه میزبانی را در بهار و تابستان 1401 تجربه کند، باید به سه کشور سفر کند و با برنامه ای که اعلام شده، کار بسیار دشواری هم خواهد داشت. این اتفاق در حالی که برخی از ستاره های سال های اخیر در تیم ملی حضور نخواهند داشت، کار را برای بهروز عطایی که بعد از یک دهه به عنوان ایرانی روی نیمکت تیم ملی نشسته، سخت تر خواهد کرد.

مسابقات هفته نخست از 17 تا 22 خردادماه 1401 در دو کشور برزیل و کانادا برگزار خواهد شد که تیم ملی والیبال ایران در برزیلیا به ترتیب با تیم‌های روسیه، هلند، استرالیا و ژاپن مسابقه خواهد داد. برنامه اعلام شده با توجه به فاصله زمانی ایران و برزیل، به وقت تهران، شاگردان بهروز عطایی باید در یک روز دو بازی را برابر تیم های آسیایی انجام دهند! به این ترتیب که ایران بامداد روز 22 خرداد از ساعت 4:30 صبح به مصاف استرالیا می رود و از ساعت 20:30 همان روز هم مقابل ژاپن قرار خواهد گرفت! این اتفاق از همین حالا شاید کادرفنی تیم ملی را به این فکر فرو ببرد که دو تیم آماده را برای بازی در برزیل آماده کنند.

فیلیپین و بلغارستان میزبانان هفته دوم این رقابت‌ها هستند که مسابقات از 31 خرداد تا پنجم تیرماه 1401 برگزار می‌شود و مردان والیبال ایران در این هفته در صوفیه به ترتیب با تیم‌های بلغارستان، آمریکا، برزیل و کانادا روبرو خواهند شد که هفته‌ای بسیار سخت و نفسگیر برای ملی‌پوشان کشورمان خواهد بود. در این هفته که ایران برابر دو قدرت جهانی می ایستد، بازهم فشردگی بازی ها عجیب به نظر می رسد. ستاره های والیبال ایران باید در کمتر از 40 ساعت به مصاف سه حریف خود بروند و کمترین وقت استراحت را خواهند داشت.

هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها سال 2022 از 14 تا 19 تیرماه در دو کشور ژاپن و روسیه برگزار خواهد شد و شاگردان بهروز عطایی در شهر کمروف روسیه با تیم‌های لهستان، صربستان، ایتالیا و اسلوونی پیکار می کنند. نتایج دیدارهای مرحله گروهی در یک جدول محاسبه خواهد شد و در پایان مرحله مقدماتی هشت تیم برتر جدول به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا تعیین مقام اول تا هشتم با هم رقابت خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.