۹۰ درصد مرگ و میرهای کرونایی کشور مربوط به واکسن‌نزده‌ها است

وزیر بهداشت:اکنون یک صدای واحد از کمیته خارج می‌شود

عین‌اللهی با بیان اینکه دانشمندان جهان مهمترین راه پیشگیری از کرونا را واکسن عنوان می‌کنند اظهار داشت: کشور ما میزان واکسیناسیون خوبی داشته است و باعث شده تا مرگ و میرهای کمتری در کشور داشته باشیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمترین راهکار پیشگیری از کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: ۹۰ درصد مرگ و میرهای کرونایی مربوط به واکسن‌نزده‌ها است.

به گزارش مهر، بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های محروم است و میزان امکانات حوزه سلامت آن نسبت به جمعیت کمتر است و باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها بیمارستان آموزشی استان بوشهر است که تخت‌های موجود در آن کفاف نیازهای استان بوشهر را نمی‌دهد.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید خود از بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر بیان کرد: این بیمارستان امکان آموزشی شدن را دارد که با وزیر راه در این زمینه صحبت کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید از امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم ادامه داد: بیمارستان نیروی هوایی ارتش هم ظرفیت خوبی برای بوشهر است که باید از ظرفیت آن بیمارستان هم استفاده شود.

عین‌اللهی افزایش فضای درمانی در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: پروژه‌هایی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی و ارائه می‌شود که برای اجرای آن برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا گفت: از ابتدای دولت کمیته علمی قوی را با حضور اساتید تشکیل دادیم و هدف آن رصد آماری کرونا است و هماهنگی لازم ایجاد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون یک صدای واحد از کمیته خارج می‌شود و هماهنگی لازم برای درمان انجام شده است و درمان‌های متعدد را نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مرگ و میرهای کرونایی مربوط به واکسن‌نزده‌ها است ادامه داد: این آمارها مستند و بر اساس مطالعات لازم اعلام می‌شود. کسانی که واکسن نمی‌زنند ۱۰ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها دچار فوت می‌شوند.

عین‌اللهی با بیان اینکه دانشمندان جهان مهمترین راه پیشگیری از کرونا را واکسن عنوان می‌کنند اظهار داشت: کشور ما میزان واکسیناسیون خوبی داشته است و باعث شده تا مرگ و میرهای کمتری در کشور داشته باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.