کرونا تهران را احاطه کرده است

شرایط کرونایی در تهران به‌شدت وخیم است و اگر برای این شرایط فکر درستی انجام نشود، تهران با بحران روبه‌رو خواهد شد. تخت‌های بیمارستانی کم می‌آید و آمار مرگ به‌شدت افزایش پیدا می‌کند.

شهروند آنلاین| ستاد مبارزه با کرونا مدام هشدار می‌دهد که وضع تهران مناسب نیست و اگر دیر اقدام کنیم، فاجعه ناگواری رخ خواهد داد.

بستری‌ها افزایش پیدا کرده و کادر درمان خسته و ناامید از کاهش تعداد بستری‌ها شده‌اند. شرایط موجود نشان می‌دهد که توصیه‌ها و درخواست‌های بهداشتی برای کاهش ابتلا در پایتخت گره‌گشا نبوده و گمان می‌رود که اهرم‌های فشار دراین شرایط می‌تواند تنها راهکار برای کسانی باشد که با بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی سلامت خود و دیگران را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهند.

سردی هوا و افزایش آنفلوانزا

این درحالی است که هوا رو به سردی می‌رود و احتمال بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی نیز در این شرایط بیشتر می‌شود و ترس از تلاقی این بیماری‌ها با هم و حاد‌ترشدن شرایط بیماران شرایط را بحرانی‌تر می‌کند؛ زیرا درحال حاضر بسیاری از مردم بی‌خیال رعایت پروتکل‌ها شده‌اند و این روزها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

کاهش استفاده از ماسک

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، چند روز پیش تأکید کرد که مردم این روزها کمتر از ماسک استفاده کرده و تنها 55‌درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

این تنها مشکل مردم در تهران نیست و مشاهدات از مراکز رفت‌وآمد عمومی نشان می‌دهد مردم در مترو و اتوبوس‌ها کمتر فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند.

افزایش آمار بستری ها

آمارها نشان می‌دهد بالاترین میزان بستری‌شدگان کرونایی از اولین روز شیوع ویروس در کشور تا به امروز در بخش‌های ‌ای‌‌سی‌یو، مربوط به روزهای اخیر است.

برخی از بیمارستان‌ها مانند بیمارستان مسیح دانشوری که از ابتدای شیوع بیماری کرونا این بیماران را پذیرش می‌کرد، دیگر تخت خالی برای بستری بیماران ندارد و تمام بخش‌های مراقبت‌های ویژه به این بیماران اختصاص پیدا کرده و این شرایط را برای مراکز درمانی و کادر درمان سخت‌تر کرده است.

شهر در وضعیت بحرانی

در چند روز گذشته تعداد بستری و میزان مرگ‌ومیر بیماران کرونایی رکورد زده است و شهر را به وضع بحرانی تبدیل کرده است.

شواهد نشان می‌دهد کشور درحال حاضر وضع مطلوبی در مهار کرونا ندارد و افزایش آمار مبتلایان و مرگ‌ومیرها در مقایسه با جمعیت کشور نشان می‌دهد آمارها هنوز به عدد قابل قبول نزدیک هم نشده و باید بیش از پیش محدودیت‌ها و پروتکل‌ها جدی گرفته شود.

همه درگیرند حتی جوان‌ترها

این شرایط درشرایطی پیش می‌رود که هنوز هم تعداد بالایی از افراد مبتلا و فوتی‌ها سالمندان هستند اما این به معنای این نیست که سایر اقشار جامعه مصون هستند؛ چراکه موارد عدیده‌ای نیز در موج سوم بدون هیچ بیماری زمینه‌ای و ریسک فاکتوری درگیر ابتلا به این بیماری در فرم‌های شدید‌تر شده‌اند.

ویروس تهاجمی ‌تر شده است

بسیاری از متخصصان بر این باورند که این ویروس تهاجمی‌تر شده و آمار 227نفر فوتی در یک روز موید این مطلب است که باید به بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌تری داشت؛ زیرا از آغاز مهرماه آمارها همچنان صعودی بوده و با روند افزایشی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا روبه‌رو بوده‌ایم.

بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت، اگر در دوهفته به ازای هر ۱۰۰‌هزار نفر، ۲۵نفر مبتلا داشته باشیم، وضع قرمز است که تهران درحال حاضر چنین شرایطی را دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.