پیش بینی بازار خودرو، مسکن و دلار از مسیر برجام و جنگ اوکراین

حجم معاملات رمز ارزها صعودی شد

بازارها با شوک حمله روسیه به اوکراین از یک سو و تاثیر این بحران جدید بر مذاکرات برجام از سوی دیگر روبرو شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازارها همچنان در انتظار سرنوشت مذاکرات برجامی وین هستند. با توجه به بحران اوکراین به نظر می رسد که شرایط تا حدی دوباره پیچیده شده است.

بازار ارز و سکه | قیمت دلار و سکه در نوسان است

با حمله روسیه به اوکراین و بحران شکل گرفته در جهان شرایط دوباره با تنش همراه شده و معلوم نیست مذاکرات وین با این شرایط به کدام سمت خواهد رفت. برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارد که امریکا  و اروپا کتبا به ایران تعهد داده اند و همچنین برای تضمین هم گفته اند که اورانیوم غنی سازی تحت نظارت آژانس در ایران باقی بماند. برهمین اساس بازار ارز و سکه در دو روز گذشته متاثر از اخبار و تحولات جدید در همان محدوده کانالی با اندک تکانه های مثبت باقی مانده دنبال می شود. قیمت ارز نیز در کانال 25 و 26 هزار تومان در نوسان است. قیمت سکه هم در بالای 12 میلیون تومان معامله می شود. به نظر می رسد معامله گران منتظرند ببینند که چه اتفاقی در انتظار مذاکرات برجامی وین است.

بازار سهام | واکنش احتمالی بورس بازان به تنش جدید

معاملات بازار سهام در هفته ای که سپری شد با بازدهی محدود اما روبه جلو به پایان رسید. شاخص کل بورس در نیمه دوم کانال 1.2 میلیون واحد در نوسان است. بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان می دهد که در شرایطی که در روزهای پایانی سال، عرضه ها بیشتر می شود، خریداران موقعیت برتری نسبت به فروشندگان دارد. با این وصف تنش های جدید در روابط بین الملل با حمله روسیه به اوکراین ممکن است واکنش بورس بازان را با توجه به اثرگذاری آن روی کامودیتی ها و مذاکرات برجامی وین به دنبال داشته باشد.

بازار خودرو | قیمت خودرو چند بار عقب نشینی کرد

در بازار خودرو در هفته ای که سپری شد، قیمت ها به تاثیر از بازار ارز و تداوم مذاکرات برجامی وین حرکت روبه جلو نداشت و در چند بار هم عقب نشینی کرد. با این وصف قیمت خودرو اگرچه روند کاهشی را دنبال کرده اما بازار خودرو به نظر می رسد همچنان منتظر است و بعید است در هفته پیش رو تغییر چشمگیری اتفاق بیفتد. مگر اینکه تحولات برجام به نتیجه روشن و مشخصی برسد.

بازار مسکن | مهمترین سیگنال به بازار مسکن

در بازار مسکن نیز مهمترین اتفاق هفته دوم، کاهش ادامه دار قیمت وام مسکن بود که در سیگنال دهی به بازار مسکن موثر خواهد بود. فعلا اگرچه نشانه هایی از تحرکات در بازار مسکن دیده می شود اما معلوم نیست که در صورت توافق مذاکرات برجامی وین، روند قیمت ها چگونه خواهد بود. هر چند که فعالان مسکن می گویند اگر چه در صورت توافق، مسیر کاهشی قیمت ها دنبال می شود اما به نظر می رسد کاهش قیمت ها ریزشی نباشد و احتمال دور کاهش قیمت ها آرام و تدریجی خواهد بود.

بازار ارز دیجیتال | حجم معاملات رمز ارزها صعودی شد

در بازار ارز دیجیتال، مسیر حرکت رمز ارزها دوباره افزایشی شد. قیمت بیت کوین به کانال 38 هزار دلار برگشت. اتتر و اتریوم نیز به تناسب بیت کوین تا شب گذشته رنگ صعودی به خود گرفت. برخی از تحلیلگران تکنیکال رمز ارزها، تاکید دارند شرایط فعلی می تواند موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت باشد، اما تغییرات هفته گذشته نشان داده رویدادهای ناخواسته روابط بین الملل ممکن است اوضاع را دوباره تغییر دهد. پس از سقوط قیمت ارز ملی اوکراین به پایین‌ترین سطح تاریخی خود و در حالی که بانک مرکزی اوکراین با وضع قوانین متعدد سعی در کنترل نرخ ارز و تثبیت آن داشت، کیونا (Kuna) یکی از بزرگ‌ترین و با سابقه‌ترین صرافی های اوکراین از تغییر سریع و شدید حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در آن صرافی خبر داد. در ۲۴ فوریه (پنج‌شنبه ۵ اسفند) حجم ارزهای دیجیتال صرافی کیونا با ۳ برابر رشد از ۴ میلیون دلار عبور کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.