تراکتور فرسوده نزدیک به سقوط!

تیمی که در سال‌های قبل مدعی قهرمانی بود، حالا جزو کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد

آوردن مربی خارجی هم درد تراکتور را درمان نکرد و این تیم یکی از بدترین فصل‌های حضورش در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد.

شهروند آنلاین – شاید از همان ابتدای فصل مشخص بود که تراکتور این فصل، آن تراکتور مدعی و همیشگی نیست؛ اگرچه نبود تماشاگران در ورزشگاه هم در دو سال اخیر یک پوئن منفی برای این تیم تبریزی بوده است. پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی تراکتور که موجی از نگرانی و ناراحتی را در بین هواداران تیم ایجاد کرد، بحث مالکیت این تیم هم در ماه‌های اخیر کش و قوس‌های فراوانی داشت و در نهایت محمدرضا زنوزی، از مالکیت تراکتور کنار رفت.

تمامی این اتفاقات باعث شد تا حالا تراکتور که در سال‌های قبل مدعی قهرمانی و حداقل کسب سهمیه بود، از 19 بازی خود فقط 15 امتیاز کسب کند و در رده سیزدهم جدول قرار داشته باشد. البته که از همان ابتدا خیلی‌ها به مربی خارجی این تیم با توجه به کارنامه ناموفقش امیدوار نبودند.

باشگاه تراکتور بلافاصله پس از برکناری زوونیمیر سولدو، خبر از توافق اولیه با ارتوئرول سائلام، نامی آشنا برای پرشورها داد. سائلام در هفته بیست و یکم لیگ هفدهم هدایت تراکتور را برعهده گرفته بود اما نتوانست نتایج خوبی کسب کند. او در مجموع ۱۶ بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت تراکتور نشست که حاصل آن ۳ برد، ۶ تساوی و ۷ باخت بود؛ فقط یک برد بیشتر از کارنامه سولدو در تراکتور.

البته کارنامه مربیگری سائلام در مقایسه با سولدو بسیار قوی‌تر است و ۱۲ سال پیش یک قهرمانی تاریخی با بورسا اسپور در سوپرلیگ ترکیه کسب کرده است. اما این سوال همچنان باقی است که آیا گزینه‌ای که قبلا در تراکتوری پرستاره جواب نداده، حالا می‌تواند پاسخگوی انتظارات پرشورها باشد؟

در هر صورت تراکتور اگر زود نجنبد، بعید نیست تا هفته‌های آخر هم در کورس سقوط باقی بماند؛ اتفاقی که اگر رخ دهد، شاید در شهر تبریز شبیه به یک فاجعه باشد. باید نشست و دید مسئولان این باشگاه پرطرفدار برای ادامه مسیر تیم خود چه تدبیری می‌اندیشند؛ اگرچه خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند به جای مربیان خارجی ناکارآمد به راحتی می‌توانند با انتخاب یک مربی شناخته شده داخلی و با استفاده مهره‌های موجود در تیم خود به بحران فعلی پایان دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.