تست کودکان کار پایتخت منفی شد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انجام 200 تست کرونا از کودکان کار و خیابان پایتخت خبر داد.

مرکز مهارت‌آموزی کودکان کار ۱۵ تا ۱۷سال در منطقه 11 تهران افتتاح می‌شود

شهروندآنلاین- سیدمالک حسینی از توزیع سه‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین کودکان کار در مراکز پرتو از ابتدای هفته گفت. به گفته او، طی هفته آینده از فعالان حوزه کودک تجلیل خواهد شد و سامانه جذب داوطلبانه ارایه خدمات برای کودکان کار هم رونمایی می‌شود. «مرکز مهارت‌آموزی کودکان کار ۱۵ تا ۱۷سال در منطقه 11 تهران افتتاح می‌شود.»

به باور سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درصورتی که این کودکان مهارت‌های لازم را فرا گیرند، از چرخه کار کودک خارج و می‌توانند فعالیت‌هایی را انجام دهند.

حسینی درباره آمار کودکان کار پایتخت گفت: «شهرداری تهران مرجع تعیین‌کننده آمار کودکان کار و در معرض آسیب نیست، البته ما اگر آماری در این زمینه هم به دستمان برسد، به مراجع تعیین‌کننده ارسال می‌کنیم تا اقدامات لازم جهت کمک به آنها اتخاذ شود. همچنین کودکان کار شامل کودکان خیابان،‌ کودکان زباله‌گرد هستند که ما تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد اقدامات مناسبی جهت حمایت از آنها انجام دهیم.»

از 200 تست انجام‌گرفته تا به امروز از کودکان کار، هیچ‌یک مبتلا به کرونا نبوده و تست آنها مثبت نبوده است

او تهران را محل مناسبی برای کودکان ندانست و گفت: «کودکان نسبت به سایر اقشار جامعه کمتر دارای تریبون برای بیان دیدگاه و خواسته‌هایشان بودند و مشارکت کودکان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای آنها چندان استفاده نمی‌شود.»

حسینی تهران را شهری دوست‌داشتنی برای کودکان ندانست و در حوزه زنان هم بر این باور است که باید اقدامات موثری صورت بگیرد. «ابتدای شیوع کرونا، ویروس کووید-۱۹ چندان شناخته‌شده نبود و همه تصور می‌کردند که کودکان درگیر این بیماری نمی‌شوند، ولی پس از مدتی مشخص شد که حتی کودکان هم از کرونا مصون نیستند و حتی جان خود را به دلیل این بیماری ممکن است از دست بدهند.»

او با اشاره به اینکه یکی از پیمانکاران همکار با شهرداری تهران پیشنهاد ما را جهت بررسی کرونا و انجام تست در کودکان کار پذیرفت و با همکاری تعدادی مرکز آزمایشگاهی تاکنون 200 تست کرونا از کودکان کار تهران گرفته شده و این روند ادامه خواهد داشت، گفت: «از 200 تست انجام‌گرفته تا به امروز از کودکان کار، هیچ‌یک مبتلا به کرونا نبوده و تست آنها مثبت نبوده است.»

تا به امروز هیچ‌یک از کودکان کار، مبتلا به کرونا نبوده‌اند
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.