«برکت پلاس»مجوز کارآزمایی بالینی گرفت/ تولید ۶۰ میلیون واکسن کووایران

انجام طرح تحقیقاتی «کارآزمایی بالینی بررسی ایمونوژنیسیتی و ایمنی واکسن امیکرون کووایران‌برکت به عنوان دز تزریقی سوم در افراد واکسینه بالای ۱۸ سال» در کمیته اخلاق در پژوهش تصویب شد.

به گزارش ایرنا این طرح که از سوی مینو محرز، متخصص بیماری های عفونی و سرپرست گروه تحقیقاتی واکسن برکت ارایه شده، در کمیته اخلاق در پژوهش کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته شده است.

در مصوبه کمیته مزبور آمده است: به‌رغم تصویب این مصوبه در کمیته تمامی مسئولیت های حقوقی و حرفه ای اجرای طرح به عهده مجری ارشد و همکاران مطالعه است.

همچنین تاکید شده است تمامی مستندات مطروحه در این مصوبه بر اساس موارد دریافت شده در تاریخ سوم اسفند ۱۴۰۰ است و ضروری است هر گونه تغییرات و اصلاحات اعمال شده در این مستندات توسط مجری مطالعه، فورا به کارگروه کمیته اخلاق مربوطه اطلاع داده شود.

مدیرعامل شرکت شفا فارمد، تولید کننده واکسن کووایران برکت اعلام کرد: امروز وزارت بهداشت کد اخلاق برای مطالعه بالینی دز سوم واکسن اختصاصی امیکرون برکت را صادر کرد.

دکتر حسن جلیلی افزود: شرکت شفا تاکنون حدود ۶۰ میلیون واکسن کووایران تولید کرده است.

واکسن کووایران برکت، اولین واکسن کووید-۱۹ ساخت متخصصان کشورمان است که توسط گروه صنعتی شفافارمد، از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت تولید شده است.

برای تولید واکسن کوو ایران برکت از روش واکسن سازی مبتنی بر یک ویروس غیرفعال استفاده شده و فاصله دز اول تا دوم آن ۲۸ روز تعیین شده است. اکنون این واکسن در مراکز بهداشتی به عنوان واکسن مقابله ای بیماری کرونا تزریق می شود.

فاز مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت روی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز در آذر ماه سال جاری با دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو، آغاز شد. همچنین این واکسن در آخرین ارزیابی سازمان جهانی بهداشت در فرآیند ثبت جهانی قرار گرفته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.