جلسات مهم هسته ای در ایران/علی باقری دوشنبه به وین بر میگردد

نامه‌نگاری وزرای رئیسی

برخی گمانه زنی های جدید حاکی از احتمال به توافق رسیدن طرفین در مذاکرات وین دارد

به گزارش اقتصادنیوز ، برخی گمانه زنی های رسانه ای حکایت از این دارد که احتمالا رئیس هیات مذاکره کننده ایرانی دوشنبه به وین بر می گردد. در بسته های خبری زیر مهمترین اخبار اقتصادی و سیاسی طی چند ساعت گذشته مرور شده است.

اخبار سیاسی | علی باقری دوشنبه به وین بر میگردد

*پس از انتشار اخباری در خصوص تعیین ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران به جهت اخذ تصمیمات نهایی در خصوص مذاکرات، یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه، این خبر را از اساس نادرست دانست.

*حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با همتای عمانی گفته بود: ما تحت هیچ شرایطی در مذاکرات وین از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد و پایبندی خودمان را به این مسئله با قوت نشان خواهیم داد.

*جلسه شورای عالی امنیت ملی با موضوع مذاکرات وین دیروز و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده برگزار شد. سعید جلیلی بعد از نشست شورای عالی امنیت ملی در توییتی نوشت: حتما نباید هزینه داد که به تجربه رسید؛ امروز خوش‌ باورترین افراد به آمریکا، اعتراف می کنند که دیگر نمی شود به آنها اعتماد کرد.

*وزیر امور خارجه با بیان این‌که با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم، اعلام کرد: خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم و در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم.

*محمود نبویان، نماینده مجلس در صحبت های دیروز خود به صورت صریح اعلام کرده که توافق در راه است و به زودی اعلام میشود اما به گفته او این توافق مطلوب نمایندگان مجلس نیست. در همین حال لورنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی مدعی شد: علی باقری دوشنبه به وین برمی‌گردد.

*ند پرایس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود مدعی شد: امیدوار است که حمله روسیه به اوکراین، چراغ سبزی برای ایران برای توسعه سلاح هسته‌ای نباشد. ایران بارها اعلام کرده‌اند که هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته‌ای نداشته و برنامه هسته‌ای ایران صرفا با مقاصد صلح‌آمیز پیگیری می‌شود و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا کنون هیچگونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نداده‌اند.

اخبار اقتصادی | نامه وزیر اقتصاد به وزیر صمت

*احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از وی خواست شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان‌ها را ملزم به بازگرداندن حساب‌های بانکی خود به استان محل استقرار شرکت کنند.

*نمایندگان مجلس دیروز در ششمین روز از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ ادامه تبصره ۶ که مربوط به درآمدهای مالیاتی است را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهند. میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفته است: حذف ارز ترجیحی ابتدا به صورت آزمایشی در برخی شهرها، شهرستانها و استانها اجرا خواهد شد و بعد از اینکه خیال مجلس و دولت از اجرا راحت شد به صورت سراسری اجرایی می‌شود.

*نرخ بهره بین بانکی با افزایش 7 صدم درصدی  به 20.33 درصد رسید.

اخبار بنگاه ها | سرخابی ها چقدر زیان دارند و امسال چقدر سود کردند

*حسین فدایی، مدیرعامل فرابورس در صحبتی گفته است: تاکنون هیچ بحثی از حذف کامل دامنه نوسان در بازار مطرح نشده است. حذف کامل دامنه نوسان در بازار سرمایه با توجه به تبعات منفی آن به هیچ عنوان قابلیت اجرایی شدن ندارد. وی البته گفته است نخستین صندوق املاک و مستغلات به زودی در فرابورس راه اندازی میشود. مهدی پارچینی، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اعلام کرده، امکان اعمال سیستمی «اختیار معاملات فروش در سررسید» فراهم شد.

*رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفته است:  پرسپولیس در فصل گذشته بین ٩ تا ١۴ میلیارد سودآوری داشته ولی استقلال ضرر کرده است. هر دو باشگاه بین ٢۴٠ تا ٣٠٠ میلیارد تومان زیان انباشته دارند. استقلال ١٩٨ میلیارد و پرسپولیس ١٩٣ میلیارد تومان مالیات قابل بخشش دارند که پیگیری لازم دارد؛ همچنین استقلال ٧۵ میلیارد و پرسپولیس ١٢٣ میلیارد بدهی مالیات قطعی دارند. حسین فدایی، رئیس فرابورس ایران هم اعلام کرد که براساس مصوبه هیات مدیره پس از پذیرش پنج شرط، درج دو نماد باگشاه پرسپولیس و استقلال صورت می‌گیرد.

سایر اخبار مهم شرکت ها عبارتند از:

#فرآور | فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: توضیح اینکه در ماه جاری در کل ۴۵۷ تن شمش روی تولید گردیده که ۲۷۳تن آن شمش کارمزدی بوده (شمش کارمزدی تولیدی طی ماه جاری و ماه گذشته جمعا ۵۵۶ تن شده است)، توضیح اضافه اینکه بالا بودن نرخ فروش بدلیل بالا بودن نرخ تسعیر ارز و نرخ جهانی روی می باشد. در ضمن مقدار چهار هزار تن از طریق گمرک توسط کشتی جهت صادرات بارگیری و حمل گردیده که تاکنون اطلاعاتی مبنی بر فروش به شرکت ارایه نشده است.

#کهمدا | شیشه همدان اعلام کرد: به دلیل شیوع موج جدید کرونا، قالب های مذکور تاکنون توسط سازنده ارسال نشده، صمن اینکه عملیات راه اندازی پالتایزرهای خطوط نیز توسط کارشناس اعزامی شرکت فروشنده تجهیزات هنوز به اتمام نرسیده استو

#کزغال |  در خصوص تعلیق بخشی از فعالیت های فرآوری زغال سنگ پرورده طبس بدلیل برنامه اورهال اعلام کرد: تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه استخراج W3 با پیگیریهای انجام شده ترخیص و نصب گردیده و برنامه اورهال تجهیزات معدنی به اتمام رسیده است و استخراج زغال سنگ خام از بزرگ ترین کارگاه معدنی این شرکت از 7 اسفند آغاز شد.

#دیران | ایران دارو درباره موضوع مطالبات سنواتی از شرکت پخش داروگستر یاسین اعلام کرد: پس از مذاکرات صورت گرفته ،دریافت از شرکت مذکور محقق گردیده است. 

#سیدکو | سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان اعلام کرد: درخواست پذیرش سهام تولیدی سیمان فیروزکوه در بازار فرابورس مطرح و با پذیرش مشروط شرکت مزبور از جمله برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تبدیل قسمتی از سهام عادی به ممتاز با توافق و تصویب سهامداران عمده و سایر موارد… در بازار دوم فرابورس ایران موافقت و مقرر شد پیش از درج شرکت یا آغاز معاملات اقدامات مقتضی و مصوبات تعیین شده (مشروط) توسط هیئت پذیرش صورت پذیرد.

#سبزوا | سیمان سبزوار از تحصیل سند مالکیت زمین و اعیان کارخانه به مساحت 1.4 میلیون متر مربع- پس از تفکیک و خارج کردن مشاعات سند تفکیکی شش دانگ کارخانه سیمان لار سبزوار به عرصه و اعیان خبر داد.

#وثنو | سرمایه گذاری ساختمان نوین از  آگهی مزایده عمومی فروش ملک خبر داد.

#ثغرب | سرمایه گذاری مسکن شمالغرب از اخذ مجوز از گروه سرمایه گذاری مسکن- طرح و اخذ مصوبه هیات مدیره وکمیسیون معاملات خبر داد.

#چکاپا | گروه صنایع کاغذ پارس از دریافت مجوز تاسیس جدید برای شرکت پارس طبیعت سلولز بر اساس افزایش ظرفیت ناشی از واردات چهار دستگاه ماشین آلات جدید به کارخانه خبر داد. با توجه به اینکه دستگاه های فوق در مرحله نصب می باشند اثرات سود و زیان ناشی از این مهم قابل پیش بینی نیست.

#حسینا | گزارش توجیهی هیئت مدیره توسعه خدمات درایی و بندری سینا به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از 50 میلیارد تومان به 323.9 میلیارد تومان از محل سود انباشته ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به تصویب هیئت مدیره رسید و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شد.

#تنوین | تامین سرمایه نوین اعلام کرد: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرعی کارگزاری تامین سرمایه نوین برگزار که طی آن 25 میلیارد تومان تقسیم سود مصوب شد که از مبلغ فوق حدود 16.75 میلیارد تومان آن در دفاتر تامین سرمایه نوین تحت عنوان درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها ثبت میشود.

#شگل | گلتاش 25 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.