تهران دوباره به تعطیلات می‌رود

مدیرکل بحران استان تهران از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا با یک هفته اعمال محدودیت خبر داد. او از احتمال بالای اینکه یک هفته دیگر هم این تعطیلات تمدید شود، گفت.

متأسفانه ما مقداری دچار خوش‌خیالی شدیم؛ به‌خصوص در اوایل اردیبهشت و اوایل مرداد ماه که بازگشایی خیلی از مراکز را اعلام کردیم و این دارد تبعاتش را نشان می‌دهد

شهروندآنلاین: ناهید خداکرمی با بیان اینکه شورای شهر به تنهایی تصمیم‌گیرنده برای وضع شهر تهران در مقابله با کرونا نیست، گفت: «شورای شهر یکی از سازمان‌ها و نهادهایی است که در این زمینه فعال است. دوم اسفند زمانی که اعلام شد اپیدمی وارد ایران شده است پیشنهاد دادیم تا ایران قرنطینه نسبی شود و مبادی ورودی و خروجی کنترل شود.» او با اشاره به اینکه امروز کشوری هستیم که علاوه بر اینکه داریم با کرونا می‌جنگیم و یک جنگ فرسایشی شده است، شرایط خاص اقتصادی هم حاکم است و همه می‌دانیم اقتصاد کشور محوریت و اولویت ما و خیلی مهم است اما مهم‌تر از جان انسان‌ها نیست، ادامه داد: «کنترل قطره‌چکانی‌مان باعث شده هم از نظر اقتصادی ضربه بیشتری بخوریم و هم جان‌های زیادی را از دست بدهیم. بنابراین تأکیدی که روز یکشنبه داشته‌ام این بود که یک هفته هیچ دردی را برای ما دوا نمی‌کند و بهتر است اصلا نباشد. اگر بخواهیم کنترل مجدد برای مهار بیماری کرونا داشته باشیم حداقل دو هفته تعطیلی لازم است.»

وسایل حمل‌ونقل عمومی به این شکل در روند شیوع کرونا نقش زیادی ندارند

خداکرمی با اشاره به اینکه متأسفانه ما مقداری دچار خوش‌خیالی شدیم؛ به‌خصوص در اوایل اردیبهشت و اوایل مرداد ماه که بازگشایی خیلی از مراکز را اعلام کردیم و این دارد تبعاتش را نشان می‌دهد و کرونا مانند دومینو است، تصریح کرد: «یعنی اگر امروز در جایی سربسته صد نفر تجمع کنند و یک نفر آلوده باشد همان یک نفر می‌تواند صد نفر دیگر را آلوده کند و بعد آنها همین‌طور و موجی ایجاد می‌شود که امروز شاهد آن هستیم.»

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص تأثیر اعمال محدودیت‌های ترافیکی و استفاده از حمل‌ونقل عمومی در روند کاهش یا افزایش ابتلا به کرونا گفت: «در تهران مطالعه‌ای انجام دادیم و حدود 2/5 تا ۳ درصد افرادی که مبتلا به کرونا شدند از حمل‌ونقل عمومی و مترو استفاده کرده بودند اما حضور در میهمانی‌ها، مراسم و مطب‌ها و درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بیشترین عامل ابتلا بود. این آمار به ‌طور رسمی در سطح شورا اعلام خواهد شد. درواقع وسایل حمل‌ونقل عمومی به این شکل در روند شیوع کرونا نقش زیادی ندارند.»

مهار بیماری کرونا حداقل دو هفته تعطیلی لازم دارد
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.