بیشتر جانباخته‌ها واکسینه نشده بودند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به فوتی‌های کرونا در استان خوزستان گفت: اکثر جانباختگان روز گذشته در استان خوزستان، فاقد سابقه واکسیناسیون بودند که از دو سه هفته پیش به علت سندروم فوق حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری بوده‌اند.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۶۸۴ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۹۷۸ بیمار شناسایی شده‌اند. میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۴۸ مورد بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بدین ترتیب تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون در خوزستان به ۵۹۰ هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است.

علوی گفت: در این مدت ۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن دو مورد کاهش در بستری‌ها داشته‌ایم. در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، تغییری نداشته است.

وی بیان کرد: اکثر جانباختگان روز گذشته در استان خوزستان، فاقد سابقه واکسیناسیون بودند که از دو سه هفته پیش به علت سندروم فوق حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری بوده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ورود افرادی با علایم بیماری از مرزها، گفت: تردد از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی با ارائه کارات واکسیناسیون تزریق حداقل دو نوبت واکسن و تست منفی PCR امکان‌پذیر است.

وی افزود: در دو هفته اخیر از حدود ۷۰ هزار مسافر خارجی که از مرزهای زمینی وارد کشور شدند، تست PCR گرفته شد که تست ۱۸۲ نفر مثبت بود و از ورود آن‌ها جلوگیری شد. از ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر ایرانی که به کشور بازگشتند نیز تست گرفته شد که تست ۴۴۲ نفر مثبت بود.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در صورت مثبت شدن تست ایرانی‌ها، این افراد باید در محل‌های اقامتی پیش‌بینی شده قرنطینه شوند و پس از اطمینان از عدم واگیری، به محل زندگی خود برگردند. امکانات اقامتگاه در بستان و خرمشهر پیش‌بینی شده است و این افراد باید رضایت دهند و در این اقامتگاه‌ها حضور پیدا کنند تا برای دیگران خطری وجود نداشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.