طلسم عجیب و باورنکردنی کشتی ایران!

جردن باروز تاکنون 14 بار توانسته کشتی‌گیران ایرانی را شکست دهد و باخت هم در کارنامه‌اش نیست

این کشتی‌گیر‌ آمریکایی با وجود شکست‌ناپذیری بین مردم ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما واقعا کشتی ایران که در سطح اول جهان رقابت می‌کند، نمی‌تواند برای شکستن این طلسم برنامه‌ریزی داشته باشد؟

جردن باروز، کشتی‌گیر اهل آمریکاست که در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد مدال طلای المپیک 2012 لندن و پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. او یکی از بهترین کشتی‌گیران جهان در دهه اخیر و از بهترین کشتی‌گیران آمریکا در تمام ادوار به شمار می‌رود. این کشتی‌گیر مطرح جهان با شکست در انتخابی نتوانست جواز حضور در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند و مجبور شد به یک وزن بالاتر برود، اما باروز باز هم نشان داد در وزن جدید همچنان شکست‌ناپذیر است. این اسطوره کشتی جهان در مسابقات جهانی نروژ که حدود چهار ماه پیش برگزار شد در وزن 79 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و یکشنبه شب هم موفق شد طلایی دیگر را در این وزن در جام یاشاردوغو به ثبت برساند.

جردن باروز بارها مقابل کشتی‌گیران ایرانی در رویدادهای جهانی، بین‌المللی و المپیک رقابت کرده و در همه این مسابقات به پیروزی رسیده است. آخرین باری که او مقابل نماینده کشورمان قرار گرفت، جام یاشاردوغو بود که موفق شد در ثانیه‌های پایانی 2 بر یک علی سوادکوهی را شکست دهد. جردن که چند ماه قبل در مسابقات جهانی با شکست محمد نخودی در فینال یک طلای دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد، پیش از رویارویی با سوادکوهی 13 بار با کشتی‌گیران ایرانی روبه‌رو شده و در همه مبارزه‌ها به پیروزی رسیده بود.

علی سوادکوهی امید داشت که این طلسم را بشکند، اما در ثانیه‌های پایانی داوران به خاطر گرفتن دوبنده حریف به سوادکوهی اخطار و به جردن یک امتیاز دادند تا همه چیز برعکس شده و امتیاز دوم به جای کشتی‌گیر ایرانی به آزادکار آمریکایی برسد. شاید سوادکوهی از همه کشتی‌گیران ایرانی که تا به حال با باروز مبارزه کرده بودند، بیشتر به شکست او نزدیک بود، اما بازهم این طلسم شکسته نشد تا سوادکوهی به دیدار رده‌بندی برود و مدال برنز بگیرد و جردن هم به شکست‌ناپذیری خود برابر ایرانی‌ها ادامه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.