برگزاری رویداد ملی «نوپیا» به سال آینده موکول شد  

«محمد حیدری» دبیر اجرایی رویداد ملی نوپیا زیرمجموعه ستاد نوآوری‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) اعلام کرد: رویداد بزرگ ملی نوپیا سال آینده بعد از فروکش کردن موج اُ میکرون برگزار خواهد شد.

«محمد حیدری» دبیر اجرایی رویداد ملی نوپیا با اعلام این خبر که رویداد ملی نوپیا سال آینده و در اولین فرصت مناسب بعد از فروکش کردن موج و سویه اُمیکرون برگزار خواهد شد توضیح داد: ابتدا قرار بود رویداد ملی نوپیا در ۱۲ اسفند امسال برگزار شود، اما به دلیل شیوع اُمیکرون و افزایش درگیری مبتلایان به این ویروس، تصمیم بر آن شد که این رویداد ملی به‌منظور پیشرفت ایران عزیزمان به زمان دیگری موکول شود.

این در حالی است که برای رسیدن به این رویداد، دورهمی‌های مجازی با عناوین مختلف برگزار می‌شود و قرار بود رویداد به‌صورت حضوری و با جمع کثیری از فعالان حوزه اجتماعی همین امسال برگزار شود، اما ستاد نوآوری‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رضوان‌الله تعالی علیه) اعلام کرد از اولویت‌های ما حفظ سلامت فعالان اجتماعی در حوزه نوآوری اجتماعی است به همین دلیل این رویداد در سال آینده برگزار می‌شود.

حیدری در ادامه افزود: سلسله دورهمی‌ها هر سه‌شنبه در میان، با دعوت از فعالان اجتماعی در حوزه نوآوری‌های اجتماعی تشکیل می‌شود تا دست‌آخر در رویداد بزرگ ملی نوپیا با همفکری و همراهی جمعی از نوآوران اجتماعی طرحی نو برای پیشرفت ایران درانداخته شود.

 

محمد حیدری با دعوت از فعالان نوآوری‌های اجتماعی برای شرکت در سلسله دورهمی‌ها گفت: طی این دورهمی‌ها تعداد محدودی از شرکت‌کنندگان حضور دارند و درباره چگونگی هم‌افزایی و پیدا کردن راه‌حل مناسب برای حل مشکلات کشور در حضور مهمان‌های مجازی بحث و تبادل‌نظر می‌کنند. تاکنون شش دورهمی با عناوین «اتمی‌ها و نقش آن‌ها در حل مسائل کشور»، «اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و نقش آن‌ها در حل مسائل کشور»، «کارآفرینان اجتماعی بررسی نقش آن‌ها در حل مسائل کشور»، «نقش جهادگران در حل مسائل کشور»، «اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حل مسائل کشور» و «نوآوری‌های اجتماعی و نقش زنان در حل مسائل کشور» برگزارشده است.

وی در ادامه با سپاس و تشکر و قدردانی از فعالان و علاقه‌مندانی که تاکنون در این دورهمی‌ها شرکت کرده‌اند؛ اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دورهمی‌ها تا زمان برگزاری رویداد به شکل تدریجی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی رویداد نوپیا noupia.ir یا صفحه مجازی این رویداد noupia.event@ نسبت به ثبت‌نام و شرکت در دورهمی‌ها و رویداد ملی اقدام کنند.

وی درباره نام این رویداد گفت: «نوپیا»، واژه ترکیبی است که از دو واژه «نو» و «پیا» که به معنای ارج، مکنت و منزلت، خلق‌شده و اشاره به آینده‌ای روشن برای ایران عزیز دارد. نوپیا، مخففی از «نوآوری و پیشرفت ایران» نیز هست که به خواست عمومی ایرانیان برای خلق نحوی دیگر از زیستن، مبتنی بر بوم و فرهنگ و تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی‌مان در جهان جدید اشاره دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.