بارش برف و باران در نیمی از کشور/ تهران پنجشنبه و جمعه بارانی می‌شود

با ورود سامانه بارشی از پنجشنبه 12 اسفند، بارش برف و باران در ارتفاعات محتمل است

همچنین وزش بادهای شدید در غرب و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه گستره بارش‌ها به همه نقاط کشور می‌رسد.

به گزارش ایرنا، امین حسین نقشینه درباره وضعیت آب وهوای کشور گفت: تا ظهر فردا برای اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. از پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور در نوار غربی، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به‌تدریج برای دامنه‌های جنوبی البرز (در قزوین، البرز و تهران) بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

او ادامه ‌داد: بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان برای روز پنجشنبه شدیدتر خواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، روز جمعه گستره فعالیت سامانه به‌جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بیشتر کشور را در برخواهد گرفت.

او گفت: روز پنجشنبه بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان به صورت بارش برف و باران و همراه با بادهای شدید است.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: از بعد از ظهر جمعه از میزان بارش‌ها در نوار غربی کاسته و به‌تدریج اواخر وقت جمعه سامانه بارشی مذکور از سمت شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه شرایط برای بارندگی در استان تهران فراهم خواهد بود و شاهد بارش باران در پایتخت هستیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.