توقیف اموال ثروتمندان روسی از سوی گروه هفت

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت این گروه کارگروه ویژه‌ای برای بررسی توقیف و مسدودسازی اموال ثروتمندان روس تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا از رویترز، یلن بعد از نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه هفت گفت که توقیف اموال ثروتمندان روس آسیب مالی شدیدی به افراد قدرتمند روسیه و نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور خواهد بود و به روشنی اعلام می‌دارد هیچکس خارج از دسترس اقدام جمعی ما دور نیست.

وی با اشاره به رویارویی اوکراین و روسیه افزود: آمریکا با هماهنگی کشورهای عضو گروه هفت و دیگر کشورها آماده اعمال فشار مالی بیشتر علیه مسکو در صورت لزوم است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.