کلاهبرداری‌های سریالی با ترفند«اد کن، جایزه بگیر»

از هزار کارت بانکی توسط مجرمان سایبری برداشت غیرمجاز شده است

باند بزرگ فیشینگ در اراک منهدم شد، این در حالی است که مدیر اصلی این باند در تهران فعالیت داشت.

سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا استان مرکزی درباره جزییات این پرونده گفت: «همکارانم طی رصد‌های صورت گرفته با افرادی سودجو که به اطلاعات حساب کاربران دسترسی داشته‌اند، مواجه شدند و اقدامات اولیه برای شناسایی این افراد در دستور کارشان قرار گرفت. با تکمیل تحقیقات، دو نفر از افرادی که با دسترسی به اطلاعات حساب کاربران دست به برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز می‌زدند، در شهر اراک شناسایی شدند. پس از انجام هماهنگی قضائی، اکیپی از کارشناسان پلیس برای دستگیری متهمان به مخفیگاه آنها اعزام شدند. طی عملیاتی غافلگیرانه‌ هر دو متهم در شهر اراک دستگیر و به همراه تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی‌شان به مجموعه پلیس فتا استان منتقل شدند.»

وی در ادامه گفت: «با توجه به مستندات کافی در پرونده و استخراج بیش از ۱۰ هزار اطلاعات حساب کاربران در تجهیزات متهمان، مشخص شد که این افراد طی دو سال گذشته در زمینه برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی فعالیت داشته‌اند.»

دستگیری سرکرده اصلی

سرهنگ آنقی با اشاره به اینکه تاکنون برداشت‌هایی از حدود هزار کارت بانکی قربانیان توسط متهمان محرز شده است، ادامه داد: «با توجه به زمانبر بودن بررسی دقیق برداشت‌های اینترنتی، کارشناسان پلیس در حال بررسی هرچه دقیق‌تر تمامی جوانب پرونده هستند. با توجه به این نکته که متهمان دستگیر شده دانش کافی در زمینه دسترسی به اطلاعات نداشتند، وجود یک فیشینگ‌کار حرفه‌ای در بین این افراد برای کارشناسان پلیس متصور بوده است. بنابراین با استفاده از تحقیقات تخصصی، سرکرده‌ اصلی این باند فیشینگ نیز شناسایی شد.»

وی با اشاره به دستگیری عامل اصلی این باند فیشینگ در پایتخت گفت: «در پی هماهنگی قضائی صورت گرفته، سرکرده گروه در تهران دستگیر و تجهیزات رایانه‌ای وی نیز به مجموعه پلیس در استان منتقل شد. درگاه‌های جعلی برداشت در تجهیزات توقیف شده از متهم اصلی که با عنوان «اد کن، جایزه بگیر» مشغول به کلاهبرداری و انجام اعمال مجرمانه بوده است، کشف شد. این باند سه نفره به صورت حساب‌شده در کنار هم قرار گرفتند. اطلاعات حساب سرقت‌شده در اختیار دو متهم پولشو قرار می‌گرفت و برداشت از حساب کاربران را انجام می‌دادند. در نهایت طی اقدامات علمی و عملیاتی شناسایی توسط کارشناسان پلیس، دو متهم تحویل زندان شدند و متهم نوجوان نیز به منظور اتخاذ تصمیمات لازم تحویل مراجع قضائی شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.