صدای پای یل جویبار؛ لرزه به تن تیلور آمریکایی!

حسن یزدانی بعد از 10 ماه روی تشک رفت و با یک نمایش فوق العاده همه را به وجد آورد

خیلی ها نگران بازگشت حسن یزدانی بعد از آن مصدومیت کذایی بودند، اما یل جویبار نشان داد مثل گذشته نترس و فوق العاده کشتی می گیرد.

شاید ویژه ترین اتفاق لیگ کشتی که این روزها به میزبانی سالن 12 هزار نفری آزادی و بدون حضور تماشاگران در حال برگزاری است، بازگشت حسن یزدانی روی تشک بود. این نابغه کشتی ایران که در سال های اخیر نه تنها هواداران کشتی در ایران، بلکه خیلی از علاقه مندان به این رشته در جهان را با نمایش بی نقص خود به وجد آورده، حدود 10 ماه قبل به طور ناگهانی در تمرینات تیم ایران مال قبل از حضور در جام باشگاههای جهان مصدوم شد.

خیلی زود مراحل درمانی او به عنوان شانس اول کسب طلای المپیک برای ایران، در دستور کار فدراسیون کشتی و پزشکی ورزشی قرار گرفت. نابغه جویباری کشتی ایران زیر تیغ جراحی رفت تا زانوی مصدوم خود را در فاصله کوتاه باقی مانده تا المپیک درمان کند.

بعد از این جراحی هم حسن یزدانی تصور می کرد المپیک توکیو در همان موعد مقرر برگزار می شود، اما هنگامی که دوره نقاهت را سپری می کرد، شیوع ویروس کرونا جدی شد و سپس المپیک هم یک سال به تعویق افتاد. تعطیلی مسابقات و اردوها در ماههای اخیر باعث شد دوری ستاره کشتی ایران از تشک طولانی مدت شود و همه در لیگ کشتی انتظار تماشای نمایش او را بکشند.

دیروز حسن یزدانی روی تشک رفت و مثل همیشه نترس و شجاعانه کشتی گرفت؛ اگرچه حریف قدرتمندی نداشت. با این حال او ترک عادت نکرد و همچون سال های اخیر کار حریفش را در همان 3 دقیقه اول با ثبت امتیاز عالی 13-0 به پایان رساند.

شاید درخشش حسن یزدانی در لیگ کشتی ایران، بدترین خبر برای دیوید تیلور بود. این کشتی گیر آمریکایی تنها فردی است که در 5، 6 سال اخیر موفق به شکست یزدانی شده و دو بار این نابغه کشتی ایران را مغلوب کرده است. خیلی ها انتظار رویارویی این دو کشتی گیر را در فینال المپیک می کشند؛ شاید خود حسن یزدانی از همه بیشتر منتظر این نبرد انتقامی باشد.

حسن یزدانی بعد از این مسابقه اعلام کرد در صورت برگزاری مسابقات جهانی در سال 2020 کاملا آماده حضور در این رقابت هاست و اگر هم خبری از برگزاری این رقابت ها نباشد، خودش را برای المپیک آماده خواهد کرد.

البته که یل جویبار این روزها مثل دیگر کشتی گیران ایرانی از کمبود توجه مسئولان گلایه دارد و دیروز هم نسبت به پایین بودن قرارداد کشتی گیران نسبت به سایر ورزشکاران در رشته های دیگر اعتراض کرد. او به عنوان گرانترین کشتی گیر ایرانی هم اعلام کرد که دستمزدش فاصله زیادی با ارقام میلیاردی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.